کد خبر: ۳۳۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 06
انسولین و داروهای خوراکی دیابت جزو لیست اصلی داروهای اساسی سازمان بهداشت جهانی است و دولت‌ها موظف به تأمین آن‌ها هستند که متأسفانه برخی داروها تاکنون پوشش بیمه‌ای نداشتند.

شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل بیمه سلامت یزد گفت: در راستای حمایت از بیماران دیابتی، 70 درصد از هزینه های دارویی این بیماران در قالب بیمه بیماران صعب‌العلاج پرداخت می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:انسولین و داروهای خوراکی دیابت جزو لیست اصلی داروهای اساسی سازمان بهداشت جهانی است و دولت‌ها موظف به تأمین آن‌ها هستند که متأسفانه برخی داروها تاکنون پوشش بیمه‌ای نداشتند.

برخی داروها (شامل داروهای آنالوگ‌های طولانی اثر GLP-۱ و دیگری داروهای مهارکننده SGLT۲) با قیمت بالا در کشور موجود است اما تحت پوشش بیمه نیستند درحالی‌که استفاده از آن‌ها خطر مرگ‌ومیر بیماران دیابتی به دلیل مشکلات قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد. ضمن اینکه قند خون را هم کنترل می‌کند، پیشرفت نارسایی کلیه را نیز در بیماران دیابتی به تأخیر می‌اندازد.

در همین راستا و طی صدور ابلاغیه‌ای توسط وزارت بهداشت، داروهای دیابت و پرفشاری خون در بسته صعب‌العلاج لحاظ شده و امکان بهره‌مندی از مزایای صندوق برای بیماران مشمول فراهم شده است.

 داروهای بسته دیابت شامل هفت قلم از انسولین‌های قلمی تحت پوشش بیمه است که سهم مازاد آن در بسته صعب‌العلاج لحاظ شده است، ضمن اینکه ۱۶ قلم داروی خوراکی بیماران دیابتی برای اولین بار در بسته لحاظ شده که ۷۰ درصد از هزینه‌ها در قالب بسته صعب‌العلاج تأمین می‌شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: