کد خبر: ۳۳۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 05
مرکز پزشکی دانشگاه مریلند در ایالات متحده آمریکا، اعلام کرد که "لارنس فاوست"، مرد ۵۸ ساله که به دلیل نارسایی قلبی، عمل پیوند قلب خوک انجام داده بود، شش هفته پس از جراحی درگذشت.
شفا آنلاین>سلامت>مرکز پزشکی دانشگاه مریلند در ایالات متحده آمریکا، اعلام کرد که "لارنس فاوست"، مرد ۵۸ ساله که به دلیل نارسایی قلبی، عمل پیوند قلب خوک انجام داده بود، شش هفته پس از جراحی درگذشت.

به گزارش شفا آنلاین:گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند اظهار کرد: "این بیمار پیش از مرگ، پیشرفت مثبتی در فیزیوتراپی برای بازیابی توان راه رفتن داشته و حتی قادر بود کارت‌بازی کند."

این مرکز پزشکی در سال گذشته نیز اولین پیوند قلب خوکی که اصلاح ژنتیکی شده بود را به یک بیمار ۵۷ ساله به نام "دیوید بنت" در حال مرگ انجام داد که او نیز فقط دو ماه زنده ماند.

در آن زمان، پزشکان مسئول این عمل اظهار کردند که مشخص نیست که بدن او عضو پیوندی را پس زده است یا خیر و سخنگوی بیمارستان نیز اعلام کرد: "هیچ علت مشخصی برای مرگ وی شناسایی نشده است."

اما متخصصان پیوند اظهار کردند که قلب خوکی که در یک عمل مهم به یک بیمار آمریکایی پیوند زده شد، حامل یک ویروس خوکی بوده و این امر باعث مرگ او بعد از دو ماه شده است.

"دیوید بنت" اولین فردی بود که قلب دارای نارسایی خود را با قلب یک خوک اصلاح ژنتیکی شده جایگزین کرد./شفقنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: