کد خبر: ۳۳۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 02
فوق تخصص جراحی قلب از نجات جان یک بیمار با کمک تکنیک جدید تعویض دریچه آئورت خبر داد.
شفا آنلاین>سلامت>رامین بقایی فوق تخصص جراحی قلب بیمارستان شهید مدرس اظهار کرد: بیمار آقای ۸۰ ساله‌ با سابقه استندکرونر بود که با تنگی شدید دریچه آئورت همراه با کالسیفیکاسیون، تنگی و انسداد یکی از رگ‌های قلب به این مرکز مراجعه کرده بود.

به گزارش شفا آنلاین: به گفته وی پس از بررسی بیمار توسط تیم درمانی مرکز، تصمیم گرفته شد که بیمار تحت عمل جراحی قرار گیرد.

بقایی با اشاره به انجام جراحی با تکنیک جدید، افزود: برای جراحی بیمار از تکنیکی جدید بهره گرفته و از دریچه‌های بافتی بدون سوچور استفاده شد؛ دریچه‌هایی که اصطلاحا زمان عمل جراحی را بسیار کوتاه می‌کنند.

این فوق تخصص دانشگاه یادآور شد: در این روش جدید برای برداشتن دریچه قبلی و تعبیه دریچه جدید حدود ۴۵ دقیقه زمان عمل کوتاه می‌شود و بیمار با مشکل کمتری روبه رو خواهد شد.

بقایی با اشاره به این که پیش از این، روش مذکور در بیمارستان شهید مدرس به کار گرفته نشده بود، نتیجه جراحی را کاملا موفقیت‌آمیز توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این جراحی دریچه بدون سوچر در موقعیت آئورت بیمار تعبیه شد و سپس بای پس کرونر برای بیمار انجام پذیرفت و بیمار پس از اتمام جراحی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار گرفت.

به گفته بقایی در اکوکاردیوگرافی بیمار در اتاق عمل و بلافاصله پس از جراحی، کارکرد دریچه به خوبی مشاهده شد و هیچگونه نشت دریچه‌ای یا مشکل دیگری وجود نداشت. سپس بیمار به بخش منتقل شد و پس از چند روز با حال عمومی خوب و رضایت بخش مرخص شد.

این جراح  ابراز امیدواری کرد: همچنان انجام تکنیک‌های جدید اعمال جراحی قلب بیشتر از گذشته در مرکز آموزشی و درمانی شهید مدرس ادامه یابد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: