کد خبر: ۳۳۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 02
با توجه به این که اکثر خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا در فروش سامانه ای سابق، با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه و حتی برخی از آن ها تا زمستان ۱۴۰۳ نیز پیش فروش شده اند، احتمالاً عرضه خودروهای مازاد برای این دو شرکت امکان پذیر نباشد

شفا آنلاین>خودرو>طبق گفته‌های مدیر سامانه یکپارچه فروش خودروها، ثبت نام آزاد ایران‌خودرو و سایپا از هفته بعد آغاز می‌شود و مردم می‌توانند بدون محدودیت نسبت به خرید خودرو از این دو شرکت اقدام کنند.

به گزارش شفا آنلاین:مدتی قبل منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، از تغییر شیوه فروش خودروها خبر داده بود و صحبت هایی درباره فروش آزاد خودروها، خارج از نوبت دهی های قبلی سامانه هم به میان آمد که این روزها از حالت شایعه خارج و به واقعیت تبدیل شده است. در حال حاضر ۸ محصول مازاد از خودروسازان خصوصی مختلف از جمله صنایع خودرو سازی ایلیا، تیگارد موتور، کرمان موتور و آرین موتور در سایت https://esalecar.ir حاضرند که متقاضیان آن ها می توانند بدون پیش ثبت نام قبلی و هیچ محدودیت دیگری، خودروهای آماده برای فروش را خریداری کنند.

مهم ترین نکته در این باره اما ثبت نام آزاد ایران خودرو و سایپا است که به گفته مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودروها، از هفته آینده آغاز خواهد شد. به این ترتیب دو خودروساز بزرگ دولتی می بایست محصولات مازاد و جدید خود را با قیمت مصوب شورای رقابت به صورت آزاد و بدون اعمال هیچ محدودیتی برای خریدار، به فروش برسانند.

البته با توجه به این که اکثر خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا در فروش سامانه ای سابق، با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه و حتی برخی از آن ها تا زمستان ۱۴۰۳ نیز پیش فروش شده اند، احتمالاً عرضه خودروهای مازاد برای این دو شرکت امکان پذیر نباشد. برای مثال ایران خودرو قصد دارد هایما ۷X که آن چنان مورد استقبال مردم قرار نگرفت را به عنوان خودروی مازاد به سامانه بیاورد.

از این رو فقط فروش خودروهای جدید این دو شرکت ممکن است و باید منتظر عرضه خودروهایی مانند سهند و دنا جوانان در سامانه باشیم.

تقدسی در ادامه صحبت هایش هم خاطر نشان کرد که پس از این بازگشایی، سامانه یکپارچه دیگر بسته نمی‌شود و این روند ادامه‌دار خواهد بود. پس با توجه به این قضیه می توان نتیجه گرفت که پایان فروش سامانه‌ای، بلوکه کردن پول و نوبت‌دهی‌های طولانی فرا رسیده است.

وی در ادامه بیان کرد که مشتریان علاوه بر خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه، برای خرید خودروی مورد نظر از شرکت می‌توانند با مراجعه به نمایندگی مورد نظر از طرح‌های متنوع خودروسازان آگاه شده و اقدام به خرید کنند.

بنابراین طبق گفته های این فرد مسئول، مجدداً قرار است پای نمایندگی های خودروسازان به فروش تولیدات صفر باز شود که در صورت تحقق این موضوع، شاهد بروز تخلفات گسترده نیز خواهیم بود. / آرمان ملی


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: