کد خبر: ۳۳۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 01
بر اساس این نتایج، چربی احشایی که اندام های بدن را احاطه کرده و در حفره شکمی قرار دارد، ممکن است به هدفی برای پیشگیری از زوال عقل تبدیل شود.

شفا آنلاین>سلامت>نتایج یک مطالعه علمی نشان داد که چربی احشایی که در میانسالی تشکیل می شود، بروز عفونت های مغزی را افزایش می دهد که خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهد.

به گزارش شفا آنلاین:بر اساس مطالعه ارائه شده به نشست سالانه انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی (RSNA)، محققان داده های 54 شرکت کننده 40 تا 60 ساله را که میانگین شاخص توده بدنی (BMI) آنها 32 بود، مطالعه کردند. زمانی که این شاخص 24.9 و کمتر از این نشان می دهد که فرد از اضافه وزن یا چاقی رنج نمی برد.

محققان حجم چربی زیر جلدی و چربی احشایی را با استفاده از MRI   اندازه گیری کردند. علاوه بر این، برای 32 بیمار، از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی و توموگرافی گسیل پوزیترون برای ارزیابی ضخامت قشر مغز و وجود پلاک‌های آمیلوئید و پروتئین‌های تاو مرتبط با بیماری آلزایمر استفاده کردند.

برای محققان مشخص شد که نسبت بیشتر چربی احشایی به چربی زیر جلدی با تجمع بیشتر پروتئین های آمیلوئید، به ویژه در مردان بیشتر است.

بر اساس این نتایج، چربی احشایی که اندام های بدن را احاطه کرده و در حفره شکمی قرار دارد، ممکن است به هدفی برای پیشگیری از زوال عقل تبدیل شود. علاوه بر این، مطالعه فوق اهمیت پیشگیری از چاقی و لزوم پیروی از یک سبک زندگی فعال را برجسته می‌کند و این توصیه شامل جوانان نیز می‌شود. / چی پلاس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: