کد خبر: ۳۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 07
شفاآنلاین-مسوول حوزه خواهران بسیج جامعه پزشکی تهران، افزایش آمار طلاق و بلوغ زودرس را از پیامدهای دیدن فیلم های ماهواره دانست.
به گزارش شفاآنلاین، «فاطمه مینایی پور» گفت: افزایش آمار طلاق، بلوغ زودرس، غیرت زدایی، لذت جویی، تغییر سبک زندگی مانند مدگرایی، اشرافی گرایی و مصرف گرایی، مشکلات خانوادگی مانند خیانت به همسر و ترویج روابط قبل از ازدواج و همچنین اختلاف افکنی قومی و مذهبی از پیامدهای دیدن ماهواره است.

وی خاطرنشان کرد: راهکارهایی که شبکه های ماهواره ای در پیش گرفته اند، ترویج اصالت لذت در جامعه، ترویج روابط با نامحرم، ترویج و عادی شدن نگاه کردن به فیلم های مستهجن، ورود شبهات اعتقادی بویژه در مناسبت های دینی، ترویج تردید در مردم به جای عزم راسخ ملی، احساس حقارت ملی، شبهه افکنی و بی اعتقادی و لذت جویی و شهوت رانی است.

مسوول حوزه خواهران بسیج جامعه پزشکی تهران در عین حال علل دیدن ماهواره را چشم هم چشمی، لذت گرایی، بیکاری و تنهایی، شبکه های دینی مذهبی، اخبار آزاد سیاسی، استفاده علمی و سرگرمی دانست.

مینایی پور، احساس گناه، هم جنس گرایی، آرایش و پوشش زننده، فراموشی، روان پریشی، مدگرایی، کاهش سطح رضایتمندی همسران و اضطراب را از جمله عوارض روحی و روانی ناشی از نگاه کردن به صحنه های مبتذل و خشن فیلم های ماهواره برشمرد.

وی راهکار مقابله با ماهواره را یادآور شد و گفت: برخورد باید حکیمانه باشد نه تسلیم و نه تهدید و با در نظر گرفتن اینکه ایمان مردم مورد هدف قرار گرفته است بالا بردن سواد رسانه ای، مطالعه کافی و مقابله با جهالت است.

مسوول حوزه خواهران بسیج جامعه پزشکی تهران با بیان اینکه اکنون از هر پنج ازدواج دو مورد منجر به طلاق می شود و در هر سه مورد ازدواج یک مورد موفق، یک مورد طلاق عاطفی و یک مورد با کنترل همسر همراه است، افزود: در جامعه، مسایل فرهنگی مهمتر از مسایل اقتصادی بوده و شبکه های ماهواره ای با نام فرهنگ و تمدن، فحشا و بی بندوباری را به صورت ناخودآگاه بین مردم ترویج می دهند و فرهنگ اسلامی را مورد هدف قرار داده اند.

مینایی پور تاکید کرد: از این رو رخنه های فرهنگی باید مورد توجه بیشتر مسوولان قرار بگیرد و از آنجا که این رخنه ها به صورت کاملا تدریجی و نامحسوس در طول زمان اتفاق می افتد و افراد مقاومت کمی نشان داده، پذیرش بیشتر شده و تغییر، به تدریج صورت می گیرد.
ایرنا
برچسب ها: طلاق ، کشور ، بلوغ ، ماهواره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: