کد خبر: ۳۳۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 29
این چندمین روزی است که قیمت دلار در کف کانال 50 هزار تومان قرار دارد و نکته قابل توجه این است که این روند قیمتی میل به کاهش دارد.

شفا آنلاین>دلار>قیمت دلار امروز 9 آذر 1402 یک قدم دیگر به سمت پایین برداشت و اولین معاملات بازار ارز با قیمت 50 هزار و 100 تومان انجام شد. اما روند قیمت دلار چگونه است؟

به گزارش شفا آنلاین:این چندمین روزی است که قیمت دلار در کف کانال 50 هزار تومان قرار دارد و نکته قابل توجه این است که این روند قیمتی میل به کاهش دارد.

به عبارتی در حالی که افزایشی‌های بازار امیدوارند با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، قیمت دلار افزایشی شود اما روند بازار به سمت دیگری است و دلار در حال نزدیک کردن خود به کانال 49 هزار تومان است.

دو هفته قبل هم قیمت دلار توانست خود را برای ساعاتی وارد کانال 49 هزار تومان کند اما حضور دلار در این کانال بسیار محدود بود و دلار مجددا وارد کانال 50 هزار تومان شد. این مساله نشان می‌دهد که دلار به کف قیمتی خود رسیده و میل حضور در کانال پایین‌تر را ندارد.

قیمت دلار امروز

از طرف دیگر، رئیس کل بانک مرکزی وعده داده که ثبات قیمت دلار ادامه دارد و سیگنال ثبات قیمت به بازار فرستاده است. اما کارشناسان اقتصادی می‌گویند تورم انتظاری در بازار وجود دارد و مردم منتظرند که قیمت دلار افزایشی شود. دلیل این مساله هم کسری بودجه و نقدینگی است که در اقتصاد ایران وجود دارد.

اگرچه دولت توانسته تاکنون قیمت دلار را در محدوده کانال 50 هزار تومان نگه دارد و مانع رشد بیشتر قیمت آن شود اما انتظارات تورمی در بازار وجود دارد و گویا تجارب قبلی نشان می‌دهد حرف درمانی دولت و کنترل قیمت دلار با اقدامات دستوری در کوتاه مدت جواب می‌دهد و بازار در نهایت مسیر خود را طی می‌کند.

البته برخی از کارشناسان می‌گویند دولت برای ثبات قیمت دلار در محدوده کنونی از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد دستاورد کاهش قیمت دلار به سادگی از دست برود. به خصوص امسال و در آستانه انتخابات مجلس.

حالا باید دید قدرت دولت در کنترل بازار بیشتر است و یا بازار در نهایت دولت را شکست می‌دهد و مسیر رو به جلویی برای خود باز می‌کند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: