کد خبر: ۳۳۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 28
مادر ۳۸ساله سقزی بعد از انجام یک جراحی زیبایی در تهران جانش را از دست می‌دهد. او با امید و رؤیای فراوان فرزندانش را به همسر می‌سپارد و همراه با خواهرش برای عمل جراحی بینی به تهران می‌آید
شفا آنلاین>سلامت>خبر کوتاه و تلخ است؛ مادر ۳۸ساله سقزی بعد از انجام یک جراحی زیبایی در تهران جانش را از دست می‌دهد. او با امید و رؤیای فراوان فرزندانش را به همسر می‌سپارد و همراه با خواهرش برای عمل جراحی بینی به تهران می‌آید، در کلینیک «افق» تهران بستری می‌شود و بعد از انجام جراحی و به هوش آمدن، به خاطر تپش قلب شدید از پرستار کمک می‌خواهد؛ اما پرستار این مسئله را عادی قلمداد می‌کند... .

به گزارش شفا آنلاین:«طه‌زاده» همسر این زن جوان، می‌گوید: «همسرم بعد از تمام‌شدن عمل جراحی از طریق خواهرش که در زمان انجام جراحی کنارش بود، به پرستار اطلاع می‌دهد که تپش قلب بی‌سابقه‌ای دارد؛ اما پرستار موضوع را بی‌اهمیت می‌داند. وقتی از اتاق عمل بیرون می‌آید، حدود یک ربع بعد بیهوش شده و به کما می‌رود. زمانی که دیگر کار از کار گذشته و عملیات احیای همسرم در کلینیک افق به جایی نمی‌رسد، او را به بیمارستان بعثت نهاجا منتقل می‌کنند؛ درحالی‌که این اقدامات هم بی‌‌فایده بوده و همسرم ۱۵ روز در کما و بعد به گفته پزشکان فوت می‌کند.

مانیتور ویژه برای سنجش علائم حیاتی در زمان جراحی وجود نداشت

او با ارائه تمام مدارک پزشکی موجود در بیمارستان بعثت نهاجا و با اعلام اینکه از دکتر «خ. م» نیز به دادسرای ویژه جرائم پزشکی شکایت کرده‌ است، ادامه می‌دهد «در اتاق جراحی واقع در کلینیک افق دستگاه مانیتور برای اطلاع از علائم حیاتی وجود نداشت تا وضعیت عمومی و علائم حیاتی فرد بیهوش‌شده گزارش داده شود. دکتر «خ. م» وقتی به بیمارستان بعثت آمد، ابراز ناراحتی و شرمندگی کرد که نمی‌دانیم چه اتفاقی رخ داده است. به دکتر گفتم: «مگر برای انجام مشاوره بیهوشی، تست سلامت قلب چقدر هزینه داشت که این آزمایش را از بیمار درخواست نکردید که دکتر پاسخ داد: «ضرورتی برای انجام این قبیل آزمایش‌ها برای بیماری که زیر ۴۰ سال دارد، نیست».

باز از دکتر سؤال کردم: «چرا دستگاه مانیتورینگ در اتاق جراحی وجود نداشت که باز هم پاسخ و عذر بدتر از گناه آورد و گفت «چه‌ کار کنم؟! برای کارم اتاقی در کلینیک افق اجاره کردم تا کار جراحی زیبایی انجام دهم...!» پاسخ دکتر به مرگ انسانی بی‌گناه همین بود.

موظف به اطلاع‌رسانی هستیم

او از آشنایی با بیماران دیگر می‌گوید که قبل‌ از انجام کار جراحی زیبایی از پزشک مزبور اطلاعاتی داشتند... «ظاهرا در این کلینیک اتفاقات تلخ دیگری هم رخ داده و طبق اعلام بیماران یک زن 50ساله هم بعد از بیهوشی و انجام جراحی دیسک کمر به هوش نیامده است. متأسفانه «خ. م» پزشک جراحی زیبایی و کلینیک افق، بخش نظرات در پیج تبلیغاتی‌شان را هم مسدود کردند تا به این طریق جلوی اعتراض و اظهارنظر دیگر کاربران را بگیرند. درحالی‌‌که من به‌عنوان پدر دو فرزند که همسرم را از دست دادم و بچه‌هایم بی‌مادر شدند، درصدد هستم که حتی اگر می‌توانم یک نفر را از انجام جراحی غیرضروری به‌ویژه در کلینیک مزبور آگاه کنم تا به وضعیت ما گرفتار نشوند...».

او با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده درباره پرونده پزشکی همسرش ادامه می‌دهد: «کمیسیون پزشکی نامه‌ای برای کلینیک ارسال کرد که مدارک و دفاعیات‌شان را ارائه دهند؛ اما هنوز نامه و پاسخ پزشکی قانونی در مقابل این دفاعیات ارائه نشده است. در حقیقت این دفاعیات، جان رفته همسر من را برنمی‌گرداند و من فقط خودم را موظف به اطلاع‌رسانی درباره این حادثه تلخ می‌دانم؛ به‌‌ویژه اینکه امکان دسترسی کاربران و اطلاع از میزان رضایت بیماران در پیج‌های تبلیغاتی کلینیک و پزشک خاطی هم وجود ندارد».

کم‌کاری پرستار بعد از گزارش تپش قلب

خواهر این زن قربانی که بعد از انجام جراحی جانش را از دست داده، نیز می‌گوید: «خواهرم بعد از جراحی از داشتن تپش قلب شکایت داشت و من این موضوع را به پرستار اطلاع دادم. پرستار این تپش را تحت تأثیر داروی بیهوشی دانست و حتی نبض خواهرم را هم نگرفت تا شرایطش را بررسی کند. خیلی از نزدیکان بعد از اطلاع از این حادثه اعلام کردند که بعد از جراحی و به هوش آمدن نباید اجازه خواب به فرد داد؛ در‌حالی‌که پزشک و پرستار در این زمینه کوچک‌ترین گوشزد یا تأکیدی نداشتند. اطلاعات عمومی من هم در این زمینه ناچیز بود و هرگز تصور نمی‌کردم که خواهرم را به خاطر یک عمل ساده زیبایی از دست بدهم. خواهرم بعد از جراحی و به هوش آمدن چند کلامی هم صحبت کرد و حتی پرسید که زیر چشم‌ها و صورت کبود شده یا نه... . بینی خواهر من ایراد، مسئله و مشکل خاصی نداشت. حتی اطرافیان به او تأکید می‌کردند که بینی‌اش به جراحی نیاز ندارد؛ اما خواهرم چنین می‌گفت که می‌خواهد کمی تغییر کند و مایل به انجام جراحی است». او ادامه می‌دهد: «خواهرم کوچک‌ترین تحقیقی درباره پزشک انجام نداد و فقط تصاویر و نمونه‌ها را در پیج دکتر «خ. م» تماشا می‌کرد. قبل از نوبت‌گرفتن قطعی برای جراحی، دو بار نوبت خواهرم از طرف کلینیک افق کنسل شد و یک بار هم خودمان نوبت را به تأخیر انداختیم. هنوز باورمان نمی‌شود و نمی‌توانیم قبول کنیم که خواهرم را با یک عمل بینی از دست دادیم... . فقط امیدوار هستیم که این اتفاق برای فرد دیگری که به امید زیبایی و تغییر، تن به جراحی می‌دهد، رخ ندهد...»./شرق

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: