کد خبر: ۳۳۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 28
خندیدن یک داروی بسیار قوی‌ است که باعث ایجاد تغییرات فیزیکی و عاطفی در بدن می‌شود، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند، درد را کاهش می‌دهد و آرامش را نیز به ذهن شما باز می‌گرداند.
شفا آنلاین>سلامت>طبق مطالعات محققان خنده می‌تواند بهترین دارو برای انسان باشد چرا که خنده به میزان قابل توجهی سطح هورمون استرس کورتیزول را کاهش می‌دهد و منجر به تاثیرات مثبت برای سلامت بدن می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:خندیدن یک داروی بسیار قوی‌ است که باعث ایجاد تغییرات فیزیکی و عاطفی در بدن می‌شود، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند، درد را کاهش می‌دهد و آرامش را نیز به ذهن شما باز می‌گرداند.

یک خنده واقعی و از ته دل، تنش و استرس فیزیکی را از بین می‌برد، باعث احساس خوب می‌شود و حتی می‌تواند به طور موقت درد را تسکین دهد، همچنین باعث جلوگیری از خشم و اضطراب بیش از حد می شود.

طبق یک مطالعه در نروژ افرادی که حس شوخ طبعی قوی‌تری دارند بیش از افرادی که نمی‌خندند زندگی می‌کنند، این موضوعات برای کسانی که مبتلا به سرطان بودند هم صدق می‌کرد. همچنین خندیدن به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز می‌تواند حدود ۴۰ کالری بسوزاند.

در کودکی دفعات زیادی می‌خندیم اما در بزرگسالی زندگی جدی تر و خنده‌ها نادرتر است، با شوخ طبعی و خندیدن بیشتر می‌توانید سلامت عاطفی خود را بهبود ببخشید و حتی سال‌ها به زندگی خود بیفزایید. / خبرآنلاین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: