کد خبر: ۳۳۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 26
قیمت خودرو امروز، یک‌شنبه، 5 آذر 1402، همانند اغلب روزهای گذشته، تغییرات بسیار کمی دارد. البته برخی محصولات بازار داخلی، افزایش قیمت جزئی را تجربه کردند که این مورد در بازار خودروهای مونتاژی دیده نمی‌شود.
شفا آنلاین>خودرو>قیمت خودرو امروز، یک‌شنبه، 5 آذر 1402 کم‌نوسان گزارش می‌شود. البته برخی از محصولات بازار با شیب بسیار اندکی، افزایشی گزارش می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت خودرو امروز، یک‌شنبه، 5 آذر 1402، همانند اغلب روزهای گذشته، تغییرات بسیار کمی دارد. البته برخی محصولات بازار داخلی، افزایش قیمت جزئی را تجربه کردند که این مورد در بازار خودروهای مونتاژی دیده نمی‌شود.

نرخ دلار در روز گذشته، تغییری نداشت و با نرخ‌های هفته قبل معامله می‌شد. همین امر دلیل بزرگی برای ثبات و رکود در بازار خودرو، همانند سایر بازارهای موازی از جمله طلا و مسکن است.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت برخی از خودروهای داخلی، برخلاف روزهای گذشته به صورت جزئی افزایشی گزارش می‌شود.

کوییک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که امروز پس از روزها ثبات، حدود یک میلیون تومان گران شده و به قیمت 351 میلیون تومان رسید.

شاهین G از سدان‌های لوکس سایپا به شمار می‌رود که هفته گذشته حدود 7 میلیون تومان گران شده بود، امروز نیز حدود یک میلیون تومان افزایش قیمت دارد و با 593 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس LX TU5 از هم رده‌های سمند سورن بوده اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو همانند روز گذشته با نرخ 627 میلیون تومان معامله می‌شود.

دنا پلاس 6 دنده توربوشارژ یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای داخلی است که طی روزها گذشته، تغییری نداشت؛ اما امروز سه میلیون تومان گران شده و به 736 میلیون تومان رسیده است.

قیمت روزانه خودرو داخلی 2_page-0001 (1)

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نسبت به داخلی‌های بازار از ثبات بیشتری برخوردار است.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری ارزان‌ترین کراس‌اوور مونتاژی در بازار محسوب می‌شود که با نرخ 715 میلیون تومانی روز گذشته درحال معامله است.

جک J4 آپشنال یکی دیگر از خودروهای اقتصادی و مونتاژی بوده که توسط کرمان موتور تولید می‌شود. این خودرو امروز نیز تغییری ندارد و به قیمت 730 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فونیکس آریزو 6 پرو که سدان نسبتاً جدید و محبوب مدیران خودرو محسوب می‌شود، با افت 10 میلیون تومانی که امروز تجربه کرد به قیمت یک میلیارد و 330 میلیون تومان رسید.

هایما S7 پلاس کراس‌اوور مونتاژی شرکت ایران خودرو است که نسخه بهینه یافته هایما S7 به شمار می‌رود. این خودرو با همان قیمت یک میلیارد و 345 میلیون تومانی روز گذشته به فروش می‌رسد.

قیمت روزانه خودرو خارجی 2_page-0001 (1)

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بازار خودرو از چند ماه گذشته وارد رکود سنگین شده و به قول کارشناسان، دید مردم نسبت به خودرو از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تغییر یافته است. بنابراین هر خبر مثبت یا منفی، دیگر مانند گذشته توانایی تأثیرگذاری روی بازار و تقاضا را ندارد و مردم همانند گذشته برای خرید خودرو به بازار هجوم نمی‌آورند.

البته اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که رکود ماه‌های گذشته، زیر سایه ثبات نرخ ارز بوده و در صورتی که تغییر در آن صورت بگیرد، احتمالاً نوساناتی در قیمت خودرو نیز مشاهده شود. /تجارت نیوز



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: