کد خبر: ۳۳۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 25
ماجرایی که موجی از غم و ناراحتی را نزد والدین این کودک پدید آورد و شیرینی فرزندآوری را در کام آنها به تلخی های ناشی از معلولیت خارج از اطلاع نوزاد بی گناهشان تبدیل کرد.
شفا آنلاین>سلامت>زوج جوانی پس از ۹ ماه چشم انتظاری منتظر تولد ثمره زندگی‌شان بودند تا با آمدن فرزند تمام داشته‌هایشان را به پایش بریزند اما متاسفانه پس از تولد، در کمال ناباوری متوجه شدند که یک دست فرزندشان از آرنج به پایین تشکیل نشده است!ماجرایی که موجی از غم و ناراحتی را نزد والدین این کودک پدید آورد و شیرینی فرزندآوری را در کام آنها به تلخی های ناشی از معلولیت خارج از اطلاع نوزاد بی گناهشان تبدیل کرد.

به گزارش شفا آنلاین: به دنبال این ماجرا و به‌جای ماندن یک سؤال بزرگ که چرا یک دست این پسرتازه متولد شده با نقص عضو توام بوده، پیگیری‌ها آغاز شد تا ابعاد پنهان آن بر همکان روشن شود.

حالا پدر نوزاد در مصاحبه ای، تقصیر را گردنِ مرکز سونوگرافی و پزشک آن مجموعه در انجام آزمایشات تخصصی و غربالگری انداخته و عارضه فرزندش را ناشی از قصور پزشکی تلقی می کند و مدعی است در سونوگرافی‌هایی که همسرش انجام داده، هیچ‌‌گاه از معلولیت و نقص عضو فرزندشان صحبتی به میان نیآمده است.

موضوعی که مرکز سونوگرافی شهر گلستان آن را رد کرده و با ادعای اینکه وجود "آملیا" یا همان بیماری محیطی که از تأثیر عوامل محیطی در دوران حاملگی از جمله مصرف داروهای تراتوژن است، این اتفاق عجیب را ریشه یابی کرده است.

شکی نیست وضعیت این نوزاد، پذیرش آن را از نظر روانی برای پدر و مادر مشکل کرده و طبیعی است که با طرح شکایت از سوی آنان همراه باشد که بنا بر اخبار واصله محتویات پرونده و سونوگرافی‌های انجام‌شده به نظام پزشکی ارجاع شده تا پس از بررسی و صدور رأی، مشخص شود قصور پزشکی و اشتباهِ تشخیصی بوده است یا خیر.

قابل مشاهده در دسکتاپ


قابل مشاهده در موبایل


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: