کد خبر: ۳۳۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 25
بازدهی منفی قیمت دلار طی دو هفته گذشته این اسکناس را در کف کانال ۵۰ هزار تومانی قرار داده است.

شفا آنلاین>دلار>قیمت دلار در هفته گذشته با بازدهی منفی به کار خود پایان داد. بیانیه تروئیکای اروپایی در خصوص لغونشدن تحریم‌ها از یک سو و آتش‌بس چهار روزه میان حماس و اسرائیل از سوی دیگر، سیگنال‌های منفی و مثبتی هستند که در روز جاری می‌تواند بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش شفا آنلاین:بازدهی منفی قیمت دلار طی دو هفته گذشته این اسکناس را در کف کانال ۵۰ هزار تومانی قرار داده است. دلار در آخرین معامله هفته گذشته با قیمت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد و افزایش ۲۰۰ تومانی داشت. در هفته گذشته تنها روز افزایشی برای دلار پنجشنبه دوم آذر بود. در سایر روزهای هفته، دلار کاهش‌های ۵۰ تا ۱۵۰ تومانی داشت و فشار افزایشی‌های بازار به سیاست‌گذار اجازه برگشت قیمت دلار به کریدور پایین‌تر را نداد.

تحلیلگران بازار، منطقه ۵۰ هزار تومانی را منطقه معاملاتی جدید دلار می‌دانند و معتقدند تعادل دلار در این منطقه بسیار بالاست. آنها می‌گویند اگر اخبار خوب سیاسی به بازارها تزریق و توافقاتی حاصل شود، منطقه ۴۷ هزار و ۸۰۰ تا ۴۸ هزار تومانی کف خوشبینانه دلار خواهد بود.  تحلیلگران بازارهای مالی با مفروضات فعلی سقف قیمت دلار را محدوده ۵۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵۴ هزار و ۷۰۰ تومان در نظر می‌گیرند.

این در حالی است که روز پنجشنبه بریتانیا، انگلیس و آلمان که به‌عنوان تروئیکای عضو برجام شناخته می‌شوند با انتشار بیانیه‌ای مشترک از تصمیم خود مبنی بر تداوم‌نیافتن لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران خبر دادند. این کشورها در بیانیه خود ضمن طرح اتهاماتی علیه ایران خطاب به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این اقدام خود را «پاسخ مستقیم به عدم پایبندی جدی و فزاینده» جمهوری اسلامی  ایران و منطبق با برجام و قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت سازمان ملل عنوان کرده‌اند. از سوی دیگر موضوع آتش‌بس چهار میان حماس و اسرائیل که از صبح دیروز آغاز شده نیز مطرح است. باید دید این سیگنال‌های منفی و مثبت  در روز جاری چه تاثیر بر بازارهای مالی می‌گذارد و کدام یک پرقدرت‌تر است.

روز پنجشنبه قیمت دلار در بازارهای مجاور افزایش محدودی داشت. قیمت دلار سلیمانیه با رشد ۱۰۰ تومانی بر روی قیمت ۵۰ هزار ۴۲۰ تومانی ایستاد. دلار هرات رشد ۲۰۰ تومانی داشت و از کف کریدور ۵۰ هزار تومانی فاصله گرفت و با قیمت ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومانی معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز پنجشنبه دوم آذر در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۷۲۲ تومان عرضه شد و ۴۴ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۹۲۹ تومان عرضه شد و ۴۰ تومان گران شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

در آخرین معامله هفته گذشته قیمت اسکناس یورو افزایش ۳۵۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۴ هزار و۸۱۳ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۵ هزار و ۳۵۱ تومان تعیین شد و ۲۶۱ تومان کاهش داشت. یوروی حواله نیز ۲۳۸ تومان کاهش داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۲۲۸ تومان قیمت‌گذاری شد.

درهم امارات در آخرین معامله هفته گذشته تغییر قیمت نداشت و با همان قیمت  ۱۳ هزار ۸۴۰ تومانی روز چهارشنبه معامله شد.در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۳۲۸ تومان تعیین شد و ۱۱ تومان رشد داشت، اسکناس درهم نیز با ۱۲ تومان رشد با رقم ۱۱ هزار و ۳۶۰ تومان عرضه شد. / تجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: