کد خبر: ۳۳۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 25
مصرف صبحانه در خلق‌وخوی آموزش‌پذیری و کاهش ابتلا به بیماری‌های مختلف در کودکان تاثیر زیادی دارد
شفا آنلاین>سلامت>جدیدترین تحقیقات از سوی متخصصان و شرکت‌های صنایع غذایی نشان می‌دهند، کودکی که روز خود را با صبحانه شروع می‌کند نه‌تنها در مدرسه مفاهیم را بهتر یاد می‌گیرد و تمایل بیشتری برای شرکت در کلاس دارد‌ بلکه در دوست‌یابی هم موفق‌تر عمل می‌کند. از سوی دیگر مشکلات توقف در رشد قدی، خستگی صبحگاهی، سرگیجه، بی‌حسی اندام، یبوست و حتی درگیری با بیماری‌های قلبی هم در او کاهش پیدا می‌کند. نتایج جالب‌تر اینکه برای دانش‌آموزان بدون خوردن صبحانه، یادگیری دروس فیزیک 58درصد، ریاضیات 48درصد و انگلیسی 32درصد سخت‌تر است و بیش از نیمی از این کودکان هم بدخلق‌تر می‌شوند. بررسی چند پژوهش جهانی دیگر هم این موارد را ثابت می‌کند که مصرف صبحانه تا حد زیادی در کودکان مؤثر است و زندگی سالم‌تری را برایشان رقم می‌زند.

قلب کودک‌تان را سالم نگه دارید
به گزارش شفا آنلاین:صبحانه همیشه به‌عنوان مهم‌ترین وعده غذایی در روز مطرح بوده‌ اما دانشمندان اکنون می‌گویند که این وعده غذایی می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را کاهش دهد. تحقیقات منتشر شده در  BMC Medicine نشان می‌دهد که مصرف کمتر یک تخم‌مرغ در وعده صبحانه و جایگزین کردن آن با یک مشت آجیل می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ‌و عروقی را تا 17درصد، دیابت را تا 18درصد و مرگ زودهنگام را تا 15درصد کاهش دهد. همچنین جایگزین کردن حبوبات، عدس، نخود یا لوبیا در وعده صبحانه به جای گوشت‌های فرآوری شده ازجمله سوسیس هم 23درصد خطر مرگ بر اثر یا ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. دکتر سابرینا شلزینگر، یکی از نویسندگان این پژوهش اعلام کرده: «بسیاری از مردم روز را با یک تخم‌مرغ آب‌پز یا سرخ کرده برای صبحانه شروع می‌کنند، اما نتایج این تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که بهتر است این غذاها با خوراکی‌های گیاهی جایگزین شوند.»‌

کودکان ناشتا، شیطان‌تر هستند
تحقیقات و نظرسنجی از سوی یک شرکت صنایع غذایی در آمریکا (General Mills) نشان می‌دهد که 56درصد از بچه‌ها صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی می‌دانند، اما یک‌سوم آنها به‌دلیل اینکه صبح‌ها احساس گرسنگی ندارند، آن را حذف می‌کنند.

2نفر از هر 5کودک 6تا 11ساله‌ای هم که در این نظرسنجی شرکت کردند گفته‌اند زمانی که صبحانه نمی‌خورند، بیشتر در مدرسه شیطنت می‌کنند.( 600 کودک در این نظرسنجی شرکت‌کرده‌اند.)
 سخنگوی این شرکت صنایع غذایی در پایان این پژوهش اعلام کرده: «صبحانه فقط یک وعده غذایی نیست؛ یک فرصت یادگیری است. وقتی بچه‌ها صبحانه می‌خورند، به‌احتمال زیاد در کلاس درس رفتار و یادگیری بهتری دارند آنها به راحتی مشکلات را حل و دوست پیدا می‌کنند.»

5عارضه جدی از حذف مداوم صبحانه
1.توقف رشد قدی
  2.آسیب به معده
  3.التهاب صفرا
  4.سرماخوردگی‌های بیشتر
  5.چاقی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: