کد خبر: ۳۳۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 22
يك ماه و نه روز پيش داريوش مهرجويي و همسرش؛ وحيده محمدي‌فر در ويلاي شخصي‌شان در زيبادشت كرج در حالي كه منتظر مونا؛ دخترشان بودند با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيدند

شفا آنلاین>اجتماعی>روز گذشته مسعود ستايشي، سخنگوي قوه قضاييه در مورد پرونده قتل داريوش مهرجويي و همسرش اعلام كرد كه نيمه اول آذر ماه كيفرخواست متهمان صادر خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین:يك ماه و نه روز پيش داريوش مهرجويي و همسرش؛ وحيده محمدي‌فر در ويلاي شخصي‌شان در زيبادشت كرج در حالي كه منتظر مونا؛ دخترشان بودند با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيدند، اما هنوز افكار عمومي به خصوص جامعه هنري از قتل اين زوج هنرمند در شوك هستند. وقتي باغبان خانه به عنوان عامل اصلي جنايت معرفي شد، برخي موضوع را پذيرفتند، ولي برخي ديگر موضوع را نپذيرفتند و همچنان بر اين باورند كه متهمان اصلي پرونده توسط فرد يا افرادي اجير شده بودند...

افکار و اذهان عمومی با ابراز نگرانی تحلیل های جنایی، سیاسی و اجتماعی مختلفی داشتند. حتي روزنامه كيهان روز بيست و پنجم مهرماه سال جاري؛ سه روز بعد از قتل مهرجويي و همسرش نوشت: «انتشار خبر قتل مهرجويي و همسرش، ذهن‌ها را بلافاصله متوجه ماجراي قتل‌هاي زنجيره‌اي در دهه ۷۰ كرد. به ويژه قتل مظلومانه ‌داريوش فروهر و همسرش.»

با اين حال هنوز كسي جرات ندارد با قاطعيت در مورد متهمان قتل مهرجويي و همسرش (كريم، مير ويس، داوود و اسكندر) كه انگيزه‌شان را خصومت، طلب مالي و سرقت عنوان كرده بودند، صحبت كند. يك منبع آگاه كه نخواست نامش در گزارش قيد شود در مورد سن دو نفر از متهمان پرونده به «اعتماد» مي‌گويد: «داوود و اسكندر؛ چهارده، پانزده سال بيشتر ندارند.»

مشرق ، داوود را برادر كوچك‌تر مير ويس معرفي كرده، اما شنيده‌ها حاكي از آن‌ است كه «داوود برادري به نام مير ويس ندارد.»

وقتي اين چهار نفر توسط پليس به عنوان عاملان اصلي اين جنايت معرفي شدند، فقط خبرنگاران سايت مشرق توانستند با آنها به گفت‌وگو بپردازند و گزارشي را تنظيم كنند. با اين حال مشرق در گزارش خود به سن داوود و اسكندر اشاره نكرد و نوشت: «داوود برادر كوچك‌تر مير ويس است. خودش مي‌گويد كريم او را براي اين جنايت تحريك و دعوت كرده است، اما نمي‌داند براي چه انگيزه‌اي! مي‌گويد قرار بود هر چيزي سرقت كردند بين خودشان تقسيم كنند.»

مشرق، اسكندر را كه مي‌گويند؛ فقط چهارده، پانزده سال دارد، قاتل وحيده محمدي‌فر؛ همسر مهرجويي معرفي كرد و درباره او نوشت: «ما رفتيم از در آشپزخانه وارد شديم؛ خانم در آشپزخانه و پشت به در نشسته بود و مشغول كشيدن سيگار بود. آرام در را باز كرديم و وارد شديم . آقاي مهرجويي هم روي مبل داشت تلويزيون نگاه مي‌كرد. خانم با ديدن ما ترسيد و به سمت اتاق خواب فرار كرد. سعي كرد در را ببندد اما با زور وارد اتاق شديم. با پارچه و شلواري كه همانجا بود دست و دهن خانم را بستيم.»

همچنين به گزارش مشرق، كريم همان باغبان خانه، مغز متفكر اين جنايت معرفي شده است. در حالي كه يك منبع آگاه مير ويس را باغبان خانه معرفي مي‌كند و مي‌گويد: «مير ويس يكي، دو سال پيش در ويلاي مهرجويي سرايدار و باغبان آنها بود، اما با شكايت داريوش مهرجويي و همسرش از شهرك زيبادشت بيرون انداخته مي‌شود.»

اين منبع آگاه در ادامه در مورد مير ويس توضيح مي‌دهد: «مير ويس آن زمان زن و بچه نداشت. حالا نمي‌دانيم در اين يكي، دو سال ازدواج كرده يا نه! اما شنيدم كه مير ويس پس از اينكه از شهرك زيبادشت بيرون مي‌شود در «شهرك ناز»؛ بالاي شهرك زيبادشت، خانه‌اي اجاره و زندگي مي‌كرد.»

مشرق اما در مورد مير ويس اين‌گونه نوشت: «مير ويس يك دختر دارد كه شب قبل از حادثه مريض بود، اما انگار انتقام از مهرجويي آنقدر براي مير ويس اهميت داشته كه روز جنايت دخترش را به دكتر برده و به سرعت خود را به محل جنايت رسانده‌ است.» در حالي كه اين منبع آگاه در مورد خانواده متهمان مدعي است: «هنوز كسي نمي‌داند كه كريم و مير ويس؛ زن و بچه دارند يا نه! حتي كسي نمي‌داند خانواده اين چهار متهم، ايران هستند يا نه! اما در مورد داوود همين قدر شنيديم كه مدتي كوتاه به همراه برادرش در يك مغازه مربوط به خدمات لوله‌كشي كار مي‌كرده است، اما بعدا خودش به صاحب مغازه اعلام كرده كه ديگر وقت نمي‌كند به مغازه بيايد.»

از ابتداي انتشار خبر قتل مهرجويي و همسرش تا معرفي متهمان پرونده، تناقض‌هاي بسياري در اخبار مشاهده مي‌شد. تناقض‌ها تا دوم آبان ماه امسال ادامه پيدا كرد تا اينكه مانوش منوچهري؛ وكيل دختر داريوش مهرجويي طي متني اعلام كرد: «با توجه به اينكه تاكنون به دليل شرايط خانواده، امكان حضور مستقيم در روند تحقيقات و اطلاع از جزييات پرونده فراهم نشده است، تقاضا دارم تا پايان رسيدگي و اتمام روند دادرسي و صدور حكم قطعي و روشن شدن تمامي ابعاد جنايت از انتشار هر گونه اخباري كه مورد تاييد اولياي دم يا وكلاي ايشان نباشد از جمله معرفي قاتل يا قاتلان احتمالي پرهيز شود.»

پس از انتشار اظهارات وكيل دختر مهرجويي؛ مونا مهرجويي نيز در استوري اينستاگرامي خود نوشت: «تاكنون هيچ يك از شواهد و مدارك، اقارير و آثار جنايت توسط ما بررسي نشده است. تا بررسي همه ابعاد و حضور در پرونده و روند دادرسي، قاتل از نظر ما مشخص نيست.»

يك منبع مطلع در مورد انتقال متهمان قتل مهرجويي به زندان  مي‌گويد: «متهمان به زندان قزلحصار منتقل شده‌اند.»

 

هيچ‌ كس هيچي نمي‌داند

و هيچي نمي‌گويد

«اعتماد» پس از معرفي عاملان اصلي اين جنايت سعي كرد با افرادي كه شايد از متهمان پرونده اطلاعاتي داشته باشند گفت‌وگو كند، اما همكاري از سوي اين افراد صورت نگرفت. حتي وكلاي اولياي دم نيز تمايلي به گفت‌وگو نداشتند و ندارند. مانوش منوچهري، وكيل مونا مهرجويي در واكنش به «اعتماد» فقط يك جمله مي‌گويد: «هر چه بود در همان متن منتشر شده، اعلام كردم.»

همچنين يكي از نگهبانان شهرك زيبادشت در واكنش به سوالات مي‌گويد: «نمي‌توانم به شما اطلاعات بدهم. اگر مي‌خواهيد بيشتر بدانيد بايد با ماموران پليس و اطلاعات تماس بگيريد.»

يكي از اعضاي هيات‌مديره شهرك زيبادشت نيز مي‌گويد: «هيچي نمي‌دانم.»

به گفته يكي از اهالي؛ تاكنون از خانه‌هاي زيادي در شهرك زيبادشت، سرقت شده است. او در ادامه به «اعتماد» مي‌گويد: «ويلاهايي در شهرك زيبادشت است كه اگر سارقان قصدشان صرفا سرقت باشد، مي‌توانند آنها را انتخاب كنند، ولي حالا اين‌طور گفته شده؛ كينه و نیز ادعای مبلغي كه يكي از آن افراد از مرحوم طلب داشته، باعث شده اين جنايت رخ دهد. با اين حال واقعيت ماجرا را فقط خدا داند.»

اين فرد كه از اهالي آنجاست در ادامه مي‌گويد: «روستاي فرخ‌آباد نزديك شهرك زيبادشت است. اكثر افرادي كه براي كار به شهرك زيبادشت مي‌روند در همين روستا زندگي مي‌كنند. برخي از آنها هم در شهرك ناز؛ شهرك ناز هم نزديك شهرك زيبادشت است.»

 

داريوش مهرجويي و همسرش، شنبه شب در 22 مهرماه حدود ساعت 9 الي 10 توسط افرادي در ويلاي شخصي‌شان با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيدند. پليس در بررسي‌هاي ابتدايي گفت كه تعداد قاتلان ۳ نفر بوده ‌است. اخبار واصله از نتيجه تحقيقات توسط پليس به صورت كلي دير مخابره مي‌شد، ولي نيروي انتظامي «پيچيدگي پرونده» را دليل اين موضوع مي‌دانست. مدتي بعد عنوان شد؛ فردي كه آلت قتاله، گوشي همراه كه حاوي مدارك قتل است و مقداري از طلاهاي همسر مهرجويي را به همراه داشته، بازداشت‌ شده و انگيزه قتل را مسائل مالي عنوان كرده است، اما پس از بازسازي صحنه جرم توسط متهمان و گفت‌وگوی مشرق با متهمان، پليس اعلام كرد بيش از ۱۰ نفر در رابطه با اين قتل دستگير شدند، اما مطلع شدیم كه نزديك 20 نفر در اين رابطه دستگير شده بودند.

طبق اخبار منتشر شده توسط پليس، متهمان ساعت ۳ بامداد ۲۷مهرماه اعتراف و اسرار جنايت را فاش كردند. عامل اصلي جنايت از انگيزه قتلش اين‌گونه شرح داد: «بعد از اينكه با شكايت خانواده مهرجويي دستگير شدم از آنها كينه به دل گرفتم. آنها به‌ خاطر يك جاروبرقي از من نگذشتند و وقتي آزاد شدم، سراغ‌شان رفتم و خواستم ۳۰ميليون توماني كه از آنها طلب داشتم را بگيرم، اما آنها طلبم را انكار كردند. من در زماني كه براي آنها كار مي‌كردم ۳۰ميليون تومان طلبكار شده بودم، اما آنها حاضر نبودند اين مبلغ را پرداخت كنند و مي‌گفتند كه هيچ بدهي‌اي به من ندارند. همه اينها باعث شده بود كه از آنها كينه به دل بگيرم. در نهايت نيز وقتي ديدم حاضر نيستند پولم را بدهند، نقشه قتل‌شان را كشيدم. شب حادثه به همراه برادرم كه سرايدار يكي از ويلاها در شهرك است و ۲ دوست ديگرم كه آنها هم در شهرك كار مي‌كنند، راهي ويلاي مهرجويي شديم. وقتي در را باز كرد، من به او حمله كردم و با چوب زدمش. برادرم و دوستم هم به اتاق رفتند و همسرش را گرفتند. ابتدا برادرم دستان همسر مهرجويي را گرفت و دوستم با چاقو به او ضربه زد و وقتي بي‌حال شد برادرم هم با چاقو به جان او افتاد. من هم مهرجويي را با چاقو زدم و بعد به اتاق رفتم و وقتي مطمئن شديم هر دوي‌شان مرده‌اند، النگوها و طلاهاي همسر مهرجويي، موبايل و اموال ديگر را سرقت و آنجا را ترك كرديم. پس از جنايت، من به خانه‌ام رفتم و چون لباسم خوني شده بود، آن را دور انداختم و يك دست لباس نو خريدم. طلاها، اموال مسروقه و چاقو را هم به دوستم كه در شهرك كار مي‌كرد، دادم تا نگه دارد. بقيه هم هر كدام به خانه‌هاي‌شان رفتند.» /روزنامه اعتماد

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: