کد خبر: ۳۳۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 21
قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه، 30 آبان 1402، با ثبات گزارش می‌شود. اغلب محصولات در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی بدون هیچ تغییری، با همان نرخ‌های روز گذشته به معامله می‌رسند

شفا آنلاین>خودرو>قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه، 30 آبان 1402، همانند روز گذشته تغییر چندانی ندارد. اغلب محصولات داخلی و مونتاژی در ثبات کامل به سر می‌برند و در بعضی از مدل‌ها افت و خیز اندکی مشاهده می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه، 30 آبان 1402، با ثبات گزارش می‌شود. اغلب محصولات در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی بدون هیچ تغییری، با همان نرخ‌های روز گذشته به معامله می‌رسند؛ اما تعداد انگشت‌شماری از مدل‌های موجود در بازار، نوسان اندکی را تجربه می‌کنند.

نرخ دلار برخلاف انتظارات در روز گذشته،  با افت جزئی و برای لحظاتی به زیر کانال 50 هزار تومان رسید؛ اما دوباره افزایش یافته و در محدوده 50 هزار تومان ثابت شد. همین امر احتمالاً قیمت برخی از خودروها را در بازار با تغییراتی مواجه کند. از سوی دیگر واردات خودروهای صفر کیلومتر که روز به روز تسهیل می‌شود، می‌تواند روی بازار خودروهای دست‌دوم وارداتی بسیار تأثیرگذار باشد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودرو های داخلی از آغاز امروز تغییری ندارد.

کوییک دنده‌ای R از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشته و امروز نیز بدون تغییر، روی کانال 357 میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس سایپا به شمار می‌رود که از چند روز گذشته روی کانال 585 میلیون تومان ثابت شده و تغییری ندارد.

پژو پارس LX TU5 از هم رده‌های سمند سورن بوده اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو همانند روز گذشته با نرخ 627 میلیون تومان معامله می‌شود.

دنا پلاس 6 دنده توربوشارژ که پرقدرت‌ترین سدان تولیدی شرکت ایران خودروست، نسبت به روز گذشته سه میلیون تومان ارزان شد تا به نرخ 732 میلیون تومان برسد.

قیمت روزانه خودرو داخلی 2_page-0001

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز امروز غالباً ثابت است و تغییر چندانی ندارد.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری یکی از ارزان‌ترین کراس‌اوورهای کامپکت مدیران خودرو است که پنج میلیون تومان نسبت به روز گذشته گران‌تر شده و به نرخ 715 میلیون تومان رسیده است.

جک J4 آپشنال یکی دیگر از خودروهای اقتصادی مونتاژی بوده که توسط کرمان موتور تولید می‌شود. این خودرو نیز با قیمت 735 میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

فردا SX5 کراس‌اوور مونتاژی شرکت فردا محسوب می‌شود که تغییرات چندانی در بازار ندارد. این خودرو امروز نیز تغییری نداشته و با نرخ یک میلیارد و 190 میلیون تومان سقوط کرد.

قیمت روزانه خودرو خارجی 2_page-0001

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

اتفاقاتی همچون کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازان و افزایش قیمت چشم‌گیر محصولات جدید داخلی که در گذشته می‌توانست تأثیر چشم‌گیری روی بازار خودرو داشته باشد، اکنون نمی‌تواند قیمت‌ها را نوسانی کند و اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی، نوسان قیمت چندانی را تجربه نمی‌کنند.

بنابراین رکود به وجود آمده در بازار خودرو آن‌چنان سنگین است که احتمالاً طی روزهای آینده نیز خبری از تغییرات قیمتی عجیب و غریب نباشد؛ اما باید در نظر داشت که بالا و پایین شدن نرخ دلار در بازار آزاد می‌تواند قیمت خودرو را مستقیماً تحت تأثیر قرار دهد. / تجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: