کد خبر: ۳۳۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 24
اسمارتیس امکان غربالگری افراد را بر اساس میزان و ضرورت نیاز به مراجعه به خدمات دندانپزشکی حرفه ای را میسر می سازد.

شفا آنلاین>سلامت>اسمارتیس "Smarteeth" پلتفرمی مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی در حوزه بهداشت و سلامت دهان و دندان است که امکان آنالیزهای فردی و شخصی سازی شده را در آن حوزه فراهم می‌کند. نکته حائز اهمیت در مورد این پلتفرم، این است که از قابلیت های هوش مصنوعی صرفا به عنوان یک فناوری تسهیلگر استفاده نشده است بلکه در این محصول، فناوری متناسب با ارزش پیشنهادی محصول توسعه داده شده است. بنابراین اسمارتیس از فناوری توسعه داده شده کاملا اختصاصی خود استفاده می‌کند، که این امر در افزایش کارایی این پلتفرم بسیار موثر است.

به گزارش شفا آنلاین: وی در پاسخ به اینکه محصول شما چه کاربردی دارد و به چه افرادی سرویس می دهید گفت: اسمارتیس امکان غربالگری افراد را بر اساس میزان و ضرورت نیاز به مراجعه به خدمات دندانپزشکی حرفه ای را میسر می سازد. این ویژگی مخصوصا جهت استفاده در مناطق محروم و با دسترسی محدود به حضور دندانپزشک میتواند بسیار مفید باشد. در این خدمت، افراد با عکس برداری از دندانهای خود توسط حتی دوربین تلفن همراه، میتوانند یک آنالیز اولیه از شرایط بهداشت و سلامت دندان های خود به دست بیاورند. همچنین، بر اساس این آنالیز اولیه، به آنها پیشنهادهایی در مورد ضرورت "میزان اورژانسی بودن" مراجعه به دندانپزشک و یا خدمات درمانی مرتبط نیز ارائه خواهد شد. اسمارتیس همچنین امکان آنالیز عکس‌های اشعه ایکس یا همان رادیوگرافی از دهان را فراهم میکند. افراد می توانند فایل اصلی عکس یا تصویری از آن را در پلتفرم آپلود کنند، و آنالیزهای بیشتری را نسبت به آنالیز عکس های تلفن همراه در سرویس اول به دست بیاورند. در این سرویس هم پیشنهادهایی مرتبط در مورد ضرورت مراجعه به دندانپزشک، استفاده از محصول های مرتبط بهداشت دهان و دندان، توصیه های بهداشتی و رفتاری به افراد داده می شود.


نیکوفرد در پاسخ به اینکه آیا قبلا هم در حوزه درمان و تکنولوژی به خصوص هوش مصنوعی و های فناوری کاری انجام داده بودید گفت: تیم توسعه فناوری زیرساختی این پلتفرم، پیش از این پلتفرم، تجربه انجام پروژه های تحقیق و توسعه و ساخت محصولاتی در زمینه رباتیک، کاربرد هوش مصنوعی در کاربردهای تشخیصی حوزه سرطان، تصاویر مغز داشته اند.

وی در خصوص میزان دقیق بودن نتایج ارائه شده توسط این پلتفرم افزود: دقت نتایج حاصل از به کارگیری روشهای مبتنی بر هوش مصنوعی، مخصوصاْ در کاربردهای حساس مثل کاربردهای پزشکی و درمانی فقط منوط به دقت هسته مرکزی هوشمند نیست. روش های به کار گرفته شده در زیرساخت اسمارتیس جزو روشهای علمی در سطح بین المللی است و میزان دقت این روش در مقالات و نشریات قابل دسترسی است. همچنین همکاری با دندانپزشکان و مراکز تخصصی دهان و دندان و دسترسی به داده های بومی به بلوغ مدل های ما کمک شایانی کرده است. ما از طریق بهبود تجربه کاربری در سامانه اسمارتیس و دریافت بازخورد کاربران، فرایند آموزش زیرساخت اسمارتیس را ادامه خواهیم داد تا این پلتفرم به سطوح دقت قابل اعتماد برسد.

نیکوفرد در پاسخ به اینکه آیا با دندانپزشکان و انجمن های داخلی در این زمینه همکاری داشتید گفت: بله، همکاری و تبادل نظرات تخصصی اساتید و دندانپزشکان ایرانی و خارج از کشور همیشه کمک راه اسمارتیس بوده است و ما از همین جا آمادگی خود را نسبت به همکاری با دندانپزشکان و انجمن های تخصصی اعلام می کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا محصول شما نمونه داخلی و خارجی دارد اظهار کرد: با تحقیقاتی که در مرحله آنالیز رقبا انجام شده است محصولات مشابه خارجی اخیرا در حال توسعه می باشند. در حال حاضر کمتر از ۵ محصول مشابه در جهان موفق به دریافت تایید FDA آمریکا شده اند. این محصولات متمرکز بر انجام تشخیص های مرتبط با دندان جهت استفاده متخصصان دندان پزشکی هستند. محصولات مشابه اسمارتیس جهت آموزش افراد، کمک به ساخت عادت و رفتارهای سالم برای سلامت بیشتر دندان با استفاده از فناوریهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، محصولات تکامل یافته آنچنانی موجود نبودند.

نیکوفرد در پایان در خصوص آینده استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت گفت: هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، با توجه به قابلیت های ذاتی این فناوری و موج توجهی که اخیرا با ظهور محصولات مبتنی بر مدلهای بزرگ زبانی به آن شده است، قطعا تاثیرات بسیار زیادی در صنایع مختلف خواهد داشت. در زمینه درمانی و پزشکی، کاربرد هوش مصنوعی همین الان هم تغییرات بسیار زیادی را به همراه داشته است. قطعا، اینکه هوش مصنوعی بخواهد جایگزین تشخیصات انسانی بشود، مخصوصا در این برهه زمانی دور از انتظار خواهد بود. خیلی از چالش های پیش روی تولد این نوع از هوش مصنوعی، در توسعه هسته هوش مصنوعی نهفته نیست بلکه در مسائلی همانند طراحی رابط کاربری، فرآیندهای مطمئن و امن، فرآیندهای تعاملی انسان-ماشین نهفته است که تسلط بر آنها نیازمند یادگیری و تجربه اندوزی بیشتر بشر در تعامل با این فناوری نوظهور می باشد. / سلامت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: