کد خبر: ۳۳۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 19
قیمت دلار روز گذشته نزولی بود. با وجود افزایش تقاضا در بازار ارز اما معامله‌گران معتقد بودند بازار ارز بی‌جان و کم‌رمق است.

شفا آنلاین>دلار>قیمت دلار روز گذشته ۴۰۰ تومان کاهش داشت. این مقدار افت در بیش از ۱۰ روز گذشته در بازار ارز بیشترین مقدار کاهش دلار به حساب می‌آید. این در حالی است که قیمت انواع ارز در مرکز مبادله برخلاف تغییرات یکی دو تومانی هفته‌ها و ماه‌های گذشته و روند کاهشی بازار آزاد، افزایشی شده است.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت دلار روز گذشته نزولی بود. با وجود افزایش تقاضا در بازار ارز اما معامله‌گران معتقد بودند بازار ارز بی‌جان و کم‌رمق است. دلار دیروز با قیمت ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. کف حمایتی ۵۱ هزار تومانی برای این اسکناس در حالی از دست رفت که کارشناسان اقتصادی در هفته گذشته پیش‌بینی تاچ موقت و برگشت به کانال ۵۱ هزار تومانی در روزهای بعدی هفته اخیر را برای این اسکناس داده بودند. 

در حالی که برخی اخبار نظیر تمدید معافیت تحریم خرید برق ایران برای عراق و دسترسی به منابع آزاد شده ایران در این کشور منتشر می‌شود اما تحلیلگران بازار معتقدند این موجی است که سیاست‌گذار درست می‌کند تا برای کنترل بازار ارز بر آن سوار شود. آنها می‌گویند اخبار تکراری است و این خبرسازی برای مهار قیمت دلار را نگران‌ کننده می‌دانند.

روز جمعه آمریکا ۶ عضو ارشد گروه شبه‌نظامی «کتائب حزب‌الله» عراق، که گفته شده وابسته به جمهوری اسلامی ایران است را تحریم کرد. به نظر می‌رسد با توجه به اخبار ضد و نقیض درباره کمک‌های مالی به حماس، این موضوع می‌تواند در روزهای آینده توجه معامله‌گران افزایشی بازار را به خود جلب کند. 

دیروز قیمت دلار در بازارهای مجاور روند کاهشی داشت. قیمت دلار سلیمانیه با کاهش ۳۰۰ تومانی بر روی قیمت ۵۰ هزار ۵۲۰ تومان ایستاد. دلار هرات نیز کاهش ۳۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۴۲۰ تومان معامله شد. 

قیمت نرخ‌های مختلف

روز شنبه ۲۷ آبان در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۵۶۰ تومان عرضه شد و ۴۴ تومان افزایش داشت. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۷۸۲ تومان عرضه شد و ۴۰ تومان گران شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته برخلاف کاهش قیمت دلار اسکناس یورو افزایش داشت و با رشد ۲۰۰ تومانی با قیمت ۵۵ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۵ هزار و ۲۰۷ تومان تعیین شد و ۱۵۶ تومان افزایش داشت. یوروی حواله نیز با ۱۴۲ تومان افزایش یک پله پیشروی کرد و با رقم ۴۱ هزار و ۹۷ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز شنبه درهم امارات نوسان زیادی داشت و با کاهش ۷۰ تومانی با قیمت ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۸۷ تومان تعیین شد و ۱۰ تومان رشد داشت، اسکناس درهم نیز با ۱۲ تومان افزایش با رقم ۱۱ هزار و ۳۱۶ تومان عرضه شد. / تجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: