کد خبر: ۳۳۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 19
حسین فصیحی
داماد‌های قلابی با جست‌وجو در شبکه‌های اجتماعی خصوصاً اینستاگرام، سوژه‌های مورد نظرشان را که زنان و دخترانی پولدار هستند، شناسایی می‌کنند و با معرفی خود به عنوان پزشک، مهندس، تاجر و عناوین فریبنده دیگر و استفاده از عکس‌های دروغین تلاش خود را برای وارد شدن به یک رابطه دوستانه به کار می‌گیرند.
شفا آنلاین>جامعه>فریب زنان و دختران با وعده ازدواج، موضوع پرونده‌هایی است که مدام تشکیل می‌شود. عمده این آشنایی‌ها در بستر فضای مجازی شکل می‌گیرد. داماد‌های قلابی با جست‌وجو در شبکه‌های اجتماعی خصوصاً اینستاگرام، سوژه‌های مورد نظرشان را که زنان و دخترانی پولدار هستند، شناسایی می‌کنند و با معرفی خود به عنوان پزشک، مهندس، تاجر و عناوین فریبنده دیگر و استفاده از عکس‌های دروغین تلاش خود را برای وارد شدن به یک رابطه دوستانه به کار می‌گیرند. برقراری رابطه جنسی و سرقت پول و طلا دو هدف این مجرمان است که عملی شدن آن پیامد‌های ناگواری را متوجه قربانیان این پرونده‌ها می‌کند. بخشی از این مجرمان فقط به دنبال پول و طلا هستند و از بیم بر ملا شدن هویت‌شان اصلاً وارد قرار‌های دوستانه با قربانیان نمی‌شوند. فرد مورد نظر ممکن است مردی ۷۰ ساله باشد که با کپی کردن عکس پسران پولدار به سوژه خود نزدیک می‌شود. او در چت‌های دوستانه‌ای که با قربانی خود برقرار می‌کند تا جایی پیش می‌رود که وی را مجبور می‌کند از خود عکس بگیرد و برای وی ارسال کند. با ارسال‌شدن عکس‌های خصوصی ناگهان رویه عاشقانه به تهدید تبدیل می‌شود. متهم، سوژه خود را تهدید می‌کند در صورتی که پول را به شماره کارت ارسال شده واریز نکند، عکس و فیلم‌های شخصی را در شبکه‌های اجتماعی یا برای دوستان و نزدیکان قربانی ارسال می‌کند. باج‌گیری با تهدید انتشار تصاویر خصوصی به راحتی می‌تواند هر فردی را تسلیم کند. قربانی پرونده وقتی در چنین موقعیتی قرار می‌گیرد برای حفظ حیثت خود و خانواده‌اش تسلیم می‌شود.
گاهی متهمان با قربانیان خود وارد قرار‌های دوستانه می‌شوند یا به صورت ساختگی به خواستگاری سوژه مورد نظر هم می‌روند. آن‌ها با پوشیدن لباس‌های شیک، کرایه کردن خودرو‌های لوکس سر قرار‌ها حاضر می‌شوند. اعتماد کردن زنان و دختران به این افراد بدون تحقیق میدانی و راستی‌آزمایی صورت می‌گیرد، برای همین بعد از شکل‌گیری اعتماد اولیه، روابط جنسی توافقی هم برقرار می‌شود. متهمان پس از عبور از روابط جنسی درخواست پول و طلا را با عناوینی مثل سرمایه‌گذاری مطرح می‌کنند و بعد از دریافت پول دیگر به تماس‌های قربانیان خود پاسخ نمی‌دهند.
زنان و دخترانی که پول و حیثیت خود را از دست داده‌اند، دو راه پیش روی خود دارند؛ اگر دست به خودکشی نزنند، یا باید به پلیس مراجعه کنند یا با پنهان کردن ماجرا امیدوار باشند با تهدید تازه‌ای از سوی مردان فریبکار مواجه نشوند. واردن شدن آسان زنان و دختران به روابط دوستی با نامحرمان اتفاقی است که فراگیری آن در معرض نگاه همگان قرار دارد. آسان گرفتن زنان و دختران برای وارد شدن به این روابط همان بی‌توجهی در پایبندی به اصول اخلاقی و اعتقادی است، اصولی که با عبور آسان از آن، ممکن است پایانی دشوار به همراه داشته‌باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: