کد خبر: ۳۳۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 18
قیمت طلا و سکه هفته گذشته نوسان محدودی داشت. در ماه‌های اخیر بازار طلا بیشتر با نوسانات محدود قیمت دلار همراه است و این اسکناس نیز توسط سیاست‌گذار فریز شده است.

شفا آنلاین>دلار>قیمت طلا و سکه با بازدهی منفی هفته پایانی آبان را پشت سر گذاشت. فعلا دلار بازیگر اصلی بازار طلا است؛ اما علاوه بر سیاست‌ تثبیت قیمت ارز افت تقاضا نیز به رکود بازار طلا دامن زده است

به گزارش شفا آنلاین:قیمت طلا و سکه هفته گذشته نوسان محدودی داشت. در ماه‌های اخیر بازار طلا بیشتر با نوسانات محدود قیمت دلار همراه است و این اسکناس نیز توسط سیاست‌گذار فریز شده است.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

Screenshot 2023-11-17 at 3.52.53 PM

برای روزهای باقیمانده از آبان و هفته نخست آذر با توجه به پیش‌بینی روزهای باثبات و آرام برای دلار، با فرض عدم تزریق اخبار نامساعد برای بازارهای مالی، می‌توان روزهای آرامی را نیز برای قیمت طلا و سکه پیش‌بینی کرد. هر چند باید توجه داشت در لحظه نگارش این گزارش قیمت طلای جهانی به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین قیمت در بازار طلای داخلی در روند صعودی قرار گرفته است. در حال حاضر انس جهانی با قیمت ۱۹۸۹ دلاری در حال معامله است. این موضوع می‌تواند در بازگشایی بازارها در روز جاری در صورت افزایش محدود قیمت دلار،‌ بازار طلای داخلی را تحت تاثیر قرار دهد.

سکه گرمی از افت قیمت جا ماند

روز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی کاهش ۴۲ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۵۵ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار با کاهش ۳۴ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۱۳ هزار تومان معامله شد. 

قیمت نیم و ربع سکه هر کدام ۵۰ هزار تومان ریخت. این قطعات به ترتیب با قیمت‌های ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی نیز با همان رقم پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی روز چهارشنبه (۲۴ آبان) معامله شد.

مثقال ارزان و گرم طلا گران شد

در آخرین معامله هفته گذشته قیمت طلا در وزن‌های مختلف توازن نداشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۹ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار اما افزایش ۲۴ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۲۴ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز افزایش داشت و به دو میلیون و ۳۹۲ هزار تومان رسید.

در بیست و پنجمین روز آبان حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. حباب سکه امامی ۱۱۵ هزار تومان، سکه بهار ۱۱۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۷۹ هزار تومان، ربع سکه ۶۴ هزار تومان و سکه‌گرمی هفت هزار تومان افت داشت. / تجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: