کد خبر: ۳۳۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 18
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کیسه‌های نیکوتین خوراکی ممکن است به‌ عنوان جایگزینی برای سیگار به بازار عرضه شوند، اما برای کاهش میل به نیکوتین در افراد سیگاری تاثیر چندانی ندارند.
شفا آنلاین>سلامت>محققان گزارش دادند کیسه‌های حاوی پودر نیکوتین و طعم دهنده‌های دیگر که برگ تنباکو ندارند در کاهش هوس سیگار کشیدن، چندان مؤثر نیست.

به گزارش شفا آنلاین:نتایج نشان داد که سیگاری‌های فعلی با یک پُف سیگار نسبت به زمانی که از کیسه‌های نیکوتین با دوز کم یا زیاد استفاده می‌کنند، افزایش نیکوتین بسیار بیشتر و تسکین شدیدتری از علائم ولع مصرف دارند.

«بریتنی کلر همیلتون»، محقق ارشد از دانشگاه ایالتی اوهایو، گفت: «افزایش نیکوتین ناشی از سیگار در حدود پنج دقیقه اتفاق می‌افتد.»

به گفته محققان، در مقام مقایسه، کیسه‌های نیکوتین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد تا به اوج اثربخشی برسند.

در عین حال، محققان نگران این هستند که این کیسه‌ها می‌توانند برای جوانان جذاب باشند و اعتیاد به نیکوتین را در جمعیت جوان‌تر افزایش دهند و در عین حال هیچ کاری برای جلوگیری از خطر ابتلاء به سرطان در میان سیگاری‌ها انجام ندهند.

محققان در یادداشت‌های پس زمینه گفتند کیسه‌های نیکوتین خوراکی از زمان عرضه به بازار در سال ۲۰۱۶ به طور فزاینده ای محبوب شده اند.

به گفته کلر همیلتون، «کیسه های کوچک برای افراد سیگاری جذاب هستند زیرا حاوی مواد سرطان زا و سموم کمتری هستند و می‌توانند در داخل خانه که سیگار کشیدن ممنوع است استفاده شوند.»/مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: