کد خبر: ۳۳۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 17
حضرت آیت الله نوری همدانی:
حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مهندس اوجی؛ وزیر نفت کشور و هیات همراه، ضمن عرض خیر مقدم، خاطر نشان کردند: باید عقلانیت همراه با عاطفه در مدیریت کشور وجود داشته باشد.
شفا آنلاین>اجتماعی>حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند: همچنان شاهد معضلاتی همچون فقر، گرانی، بیکاری و ارزش پایین پول ملی هستیم؛ و متاسفانه علی رغم تلاش های صورت گرفته آنچنان که باید این معضلات برطرف نشده است که خود نیاز به مدیریت بهتر و برنامه ریزی های دقیق تر و موشکافانه تر و بهره گیری از نخبگان حوزه های مربوطه را می طلبد.

به گزارش شفا آنلاین:حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مهندس اوجی؛ وزیر نفت کشور و هیات همراه، ضمن عرض خیر مقدم، خاطر نشان کردند: باید عقلانیت همراه با عاطفه در مدیریت کشور وجود داشته باشد.

ایشان با تشکر از زحمات و تلاش های مهندس اوجی و وزارت مطبوع ایشان، متذکر شدند که این تلاش ها و پیشرفت ها باید در سفره مردم نمود لازم را داشته و محسوس باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: در اسلام مطالب فراوانی پیرامون نحوه رفتار و منش مدیریت مسئولین و مدیران وجود دارد؛ یکی از آنها نامه 53 نهج البلاغه می باشد که در آن حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) خطاب به مالک اشتر می فرمایند: ” وَأَشْعِرْ قَلْبَکَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعِيَّةِ وَالْمَحَبَّةَ لَهُمْ وَاللُّطْفَ بِهِمْ…..”. در این منشور مدیریت و مملکت داری حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) بر سه نکته تاکید دارند. نخست اینکه مسئولین باید قلب خويش را کانون رحمت و محبّت و لطف به مردم قرار دهند؛ چرا که این مردمی که بر آنها حکومت می کنید دو صنف هستند، یا مسلمانند که برادران دینی شما محسوب می شوند، و یا اینکه انسانند.

ایشان با تاکید بر لزوم وجود عدالت و مساوات در جامعه اسلامی خاطر نشان کردند: دومین نکته ای که حضرت به آن تاکید دارند موضوع عدالت است که همه مردم باید از آن بهره مند باشند. در آخر حضرت به موضوع ریشه کنی فقر از جامعه تاکید می نمایند. امروز معیشت مردم بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه همچنان شاهد معضلاتی همچون فقر، گرانی، بیکاری و ارزش پایین پول ملی هستیم؛ و متاسفانه علی رغم تلاش های صورت گرفته آنچنان که باید این معضلات برطرف نشده است که خود نیاز به مدیریت بهتر و برنامه ریزی های دقیق تر و موشکافانه تر و بهره گیری از نخبگان حوزه های مربوطه را می طلبد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به سخنی دیگر از امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر فرمودند: امام خطاب به مالک می فرمایند: «ای مالک! بدان که مردم ستون دین و اجتماع مسلمانان و سپر در برابر دشمن هستند». لذا باید قدر این مردم را دانست. این موضوعی است که بنده مرتباً به همه مسئولین تذکر می دهم. این مردم همان مردمی هستند که انقلاب کردند، در جنگ تحمیلی شهید دادند و اکنون هم در صحنه های حساس پای نظام ایستاده اند. روا نیست که اینگونه با فقر و گرانی و بیکاری دست و پنجه نرم کنند. البته دولت در این سالهای اخیر خدمات فراوانی نموده که باید به مردم گزارش دهند تا مردم مطلع باشند که در همین نظام اسلامی چه خدمت هایی شده و باید توجه داشت که دشمن با تبلیغات فراوان به فکر القای ناکارآمدی انقلاب است و ضعف ها را برجسته می کند. ما منکر ضعف نیستیم ولی خدمات بسیار بالا بوده و قابل قیاس با گذشته نیست.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار وزیر نفت با بیان خدمات و اقدامات صورت گرفته در دوران تصدی ایشان به تشریح برنامه های این وزارت در جهت ارتقای هر چه بیشتر این صنعت و بهبود کیفیت خدمات آن به جامعه پرداخت. / شفقنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: