کد خبر: ۳۳۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 15
برای مقابله با اثرات آلودگی، توصیه می‌شود از منابع غذایی رتینول (ویتامین A) استفاده شود که عمدتا در منابع حیوانی مانند شیر، جگر، تخم‌مرغ و غذاهای غنی‌شده و همچنین میوه‌های نارنجی و زرد‌رنگ مانند هویج، انبه و کدو تنبل یافت می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>دکتر چارو دوا، متخصص تغذیه بالینی در مصاحبه با هندوستان‌تایمز گروه‌های غذایی‌ای را که می‌توانند بدن را در برابر آلودگی هوا بهتر محافظت کنند به اشتراک گذاشته است.

ویتامین A: شیر، تخم‌مرغ، هویج و کدو تنبل
به گزارش شفا آنلاین:برای مقابله با اثرات آلودگی، توصیه می‌شود از منابع غذایی رتینول (ویتامین A) استفاده شود که عمدتا در منابع حیوانی مانند شیر، جگر، تخم‌مرغ و غذاهای غنی‌شده و همچنین میوه‌های نارنجی و زرد‌رنگ مانند هویج، انبه و کدو تنبل یافت می‌شود. با این موادغذایی حاوی ویتامین A، کاروتنوئیدها را به رژیم غذایی خود وارد کنید. کاروتنوئیدها ترکیبات محلول در چربی هستند.

ویتامین C و E: پرتقال، گواوا، سویا و آجیل
مهم است که غذاهای غنی از این ویتامین‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. مرکبات مانند پرتقال و گواوا منابع عالی ویتامین C هستند؛ درحالی‌که روغن‌هایی مانند روغن سویا و خردل، همراه با سبزیجات برگ سبز و آجیل، ویتامین E و اسیدهای چرب امگا ۳ را تامین می‌کنند.

ویتامین D: نور خورشید، تخم‌مرغ و ماهی چرب
ویتامین D نقش کلیدی در متابولیسم (سوخت‌وساز) کلسیم و فسفر دارد و حفظ سطح طبیعی ویتامین D با بهبود کنترل آسم در بزرگسالان مبتلا به این عارضه مرتبط است.
زردچوبه
کورکومین، ماده شیمیایی گیاهی موجود در زردچوبه، دارای خواص ضد‌التهابی،  ضد‌قارچی و آنتی‌اکسیدانی قوی است. گنجاندن کورکومین در رژیم‌غذایی ممکن است به محافظت در برابر فیبروز ریوی و سرطان کمک کند.
فلفل سیاه
زردچوبه را همراه با فلفل سیاه مصرف ‌کنید تا فراهمی زیستی (درصد قابلیت جذب) کورکومین را افزایش دهید؛ زیرا کورکومین بدون فلفل سیاه به‌طور مؤثری جذب بدن نمی‌شود.
اسیدهای چرب امگا ۳
گنجاندن روغن‌های غنی از امگا ۳ در رژیم غذایی نه‌تنها از قلب محافظت، بلکه به محافظت از بدن در برابر آلودگی نیز کمک می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: