کد خبر: ۳۳۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 15
براساس گزارش «Henley Private Wealth Migration»، انتظار می‌رود حدود ۶۵۰۰نفر از افراد ثروتمند هندی در سال ۲۰۲۳ از این کشور خارج شوند. در این گزارش آمده است که این رقم ۱۳‌درصد کمتر از سال ۲۰۲۲ است که تخمین زده می‌شود ۷۵۰۰فرد با خالص دارایی بالا هند را ترک کرده‌‌‌اند.
شفا آنلاین>عمومی>"وقتی پای محل زندگی به میان می‌آید، ثبات سیاسی، مالیات کم و آزادی شخصی، سه معیار اصلی برای میلیونرهای هندی در تصمیم‌گیری به حساب می‌آیند. براساس گزارش «Henley Private Wealth Migration»، انتظار می‌رود حدود ۶۵۰۰نفر از افراد ثروتمند هندی در سال ۲۰۲۳ از این کشور خارج شوند. 
به گزارش شفا آنلاین:در این گزارش آمده است که این رقم ۱۳‌درصد کمتر از سال ۲۰۲۲ است که تخمین زده می‌شود ۷۵۰۰فرد با خالص دارایی بالا هند را ترک کرده‌‌‌اند. «فرد با خالص دارایی بالا» یا «HNI» فردی است که دارایی قابل سرمایه‌گذاری یک‌میلیون دلاری دارد. در این گزارش آمده است که قوانین مالیاتی بازدارنده همراه با قوانین پیچیده و دشوار در مورد حواله‌های خروجی که در معرض سوءتعبیر و سوءاستفاده قرار دارند، از جمله مشکلاتی هستند که باعث مهاجرت سرمایه‌گذاری از هند شده‌اند.

این سرمایه‌ها کجا می‌روند؟

وقتی پای مهاجرت به میان می‌آید، دبی و سنگاپور به عنوان دو مقصد اصلی برای هندی‌های ثروتمند ظاهر می‌شود. «سهیل بوتان»، کارمند ارشد دفاتر حقوقی SKV می‌گوید: «یکی از دلایل اصلی هجوم بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های هندی به دبی یا سنگاپور این است که مالیات‌‌‌هایی که ممکن است یک استارت‌آپ در هنگام راه‌‌‌اندازی یک کسب‌وکار متحمل شود، در مقایسه با هند بسیار کمتر است. یکی دیگر از دلایل مهاجرت هندی‌‌‌ها به دبی این واقعیت است که اجاره برای املاک مسکونی/تجاری با مالیات ثابت ۵ تا ۱۰‌درصد تعلق می‌گیرد و از آنجا که جمعیت دبی کم و بیش شبیه به هند است، این به جذابیت راه‌اندازی یک کسب‌وکار استارت‌آپی در دبی می‌افزاید.»

امارات چه چیز جذابی دارد؟

دبی که به عنوان «پنجمین شهر هند» نیز شناخته می‌شود، به دلیل برنامه سرمایه‌گذار جهانی «ویزای طلایی» که توسط دولت اداره می‌شود، محیط مالیاتی مطلوب، اکوسیستم تجاری قوی و محیط امن و آرام، برای هندی‌ها جذاب است. هندی‌‌‌ها با ۲۷.۴۹‌درصد در دبی بیشترین جمعیت مهاجران را تشکیل می‌دهند. طرح ویزای طلایی به اتباع ثروتمند سایر کشورها اجازه می‌دهد تا در امارات متحده عربی اقامت داشته باشند؛ مشروط بر اینکه در این سرزمین سرمایه‌گذاری و شرایط متعددی را رعایت کنند. بسیاری از هندی‌‌‌ها مسیر املاک و مستغلات را برای دریافت ویزای طلایی انتخاب کرده‌‌‌اند؛ به‌ویژه پس از آنکه دولت شرایط جدید برای تضمین ویزای طلایی ۱۰ساله را که حداقل سرمایه‌گذاری ۵میلیون درهم در املاک و مستغلات را به ۲میلیون درهم کاهش داد تصویب کرد. سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات در صورت داشتن یکی از شرایط زیر می‌توانند ویزای طلایی دریافت کنند:

- خرید ملکی به ارزش بالاتر از ۲میلیون درهم؛

- خرید ملک با وام از بانک‌های محلی مشخص؛

-یک یا چند ملک تکمیل‌شده یا خارج از طرح را به مبلغ حداقل ۲میلیون درهم از لیست شرکت‌های املاک و مستغلات محلی مورد تایید خریداری کنند.

طرح اقامت طلایی قابل تمدید است و برای دسته‌های خاصی، از سرمایه‌گذاران گرفته تا افراد با استعدادهای استثنایی، در نظر گرفته شده است. «نایت فرانک» در گزارش اخیرش در مورد ثروت چنین نشان می‌دهد: «تعداد افراد هندی با خالص دارایی فوق‌‌‌العاده بالا (UHNWI) و با دارایی خالص بیش از ۳۰میلیون دلار، تخمین زده می‌شود که در پنج‌سال آینده تا ۵۸.۴‌درصد و از ۱۲۰۶۹نفر در سال ۲۰۲۲ به ۱۹۱۱۹نفر در سال ۲۰۲۷ افزایش یابد»؛ این یعنی «مهاجرت ثروت» به مراکز تجاری مانند دبی رشد خواهد کرد. دبی در سال گذشته از نظر ورودی خالص میلیونرها در صدر جدول بود. گزارش «هنلی» افزود که این روند احتمالا به دلیل شهرت امارات متحده عربی برای مالیات‌های پایین، مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت بالا، سبک زندگی لوکس و ایمنی شخصی ادامه خواهد داشت.

«میشا گلنی»، روزنامه‌نگار برنده جایزه و خبرنگار سابق بی‌بی‌سی در اروپای مرکزی، گفت: «امارات متحده عربی مدت‌‌‌ها مقصد مورد علاقه HNWI از سراسر جهان بوده است. دلایل آن واضح است: نرخ مالیات صفر، زیرساخت‌‌‌های بسیار توسعه‌‌‌یافته، سطح پایین جرم و جنایت خیابانی، آفتاب زیاد، آپارتمان‌‌‌های مقرون‌به‌صرفه و فراوان و جاذبه‌‌‌های فرهنگی فزاینده‌‌‌ای مانند موزه لوور در ابوظبی و جشنواره بین‌المللی کتاب دبی که دارای برخی از نویسندگان پرفروش جهان است. به عنوان یک مرکز یا قطب برای ثروتمندان و تاجران از تمام گوشه‌های جهان، فرصت‌ها برای گسترش فعالیت‌های حرفه‌ای قابل‌توجه است.» «هنلی» جریان ورودی خالص ۴۵‌هزار میلیونر در امارات در سال ۲۰۲۳ را تخمین می‌زند.

چرا میلیونرها به سوی امارات می‌روند؟

- «وضعیت پناهگاه امن»: امارات متحده عربی به عنوان پناهگاه امن در منطقه ناآرام خاورمیانه و آفریقا در نظر گرفته می‌شود.

- «اقتصاد بسیار متنوع»: امارات در بسیاری از بخش‌‌‌های کلیدی از جمله خدمات مالی، مراقبت‌‌‌های بهداشتی، نفت و گاز، املاک و مستغلات، فناوری و سفر و گردشگری قوی است.

- «نرخ‌های مالیاتی پایین»: در کنار برمودا و موناکو، امارات رقابتی‌ترین نرخ‌های مالیاتی را در جهان دارد.

- «سیستم مراقبت‌های بهداشتی درجه‌یک»: امارات یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی درجه‌یک دارد و بسیاری از خارجی‌ها ترجیح می‌دهند در آنجا درمان شوند.

- «قطب بسیار لوکس»: امارات فروشگاه‌‌‌ها و رستوران‌‌‌های درجه یک ارائه می‌دهد.

- «املاک و مستغلات اصلی»: آپارتمان‌های درجه یک و ویلاهای مجلل در سراسر کشور در دسترس هستند.

- «مدارس بین‌المللی خوب»: بیش از ۲۰۰مدرسه بین‌المللی در امارات وجود دارد.

- «فعالیت‌‌‌های تفریحی در تمام طول سال»: امارات طیف گسترده‌‌‌ای از سواحل، پارک‌‌‌های آبی و اسکله‌‌‌های تفریحی قایقرانی ارائه می‌دهد.

«سونیتا سینگ دلال»، شریک «Private Wealth & Family Offices» در حورانی (امارات) می‌گوید: «راه‌حل‌های مدیریت ثروت که امارات متحده عربی به مشتریان خصوصی ارائه می‌دهد، اعم از HNWI، UHNWI یا خانواده‌های تجاری برجسته، واقعا قابل‌توجه است. با دسترسی به دو مرکز مالی بین‌المللی حقوق عمومی (که همچنین میزبان طیف وسیعی از صندوق‌های ثروت دولتی بسیار فعال هستند)، مناطق آزاد متنوع از جمله مناطقی که مالکیت دارایی‌های مجازی را تنظیم می‌کنند، اقتصاد آزاد شده که مالکیت مستقل را در بیشتر بخش‌ها تسهیل می‌کند و انتخاب‌هایی در مورد مکان‌هایی که می‌توان دفاتر خانوادگی ایجاد کرد، امارات متحده عربی بی‌چون و چرا راه‌حلی جامع برای بسیاری ارائه می‌دهد.»

دکتر یورگ استفن، مدیرعامل شرکت هنلی و شرکا، گفت: «سنگاپور، سوئیس و امارات همگی شهرت خود را با این فرض ایجاد کرده‌‌‌اند که پناهگاه‌‌‌های امنی نه‌تنها برای زندگی، بلکه برای حفظ ثروت هستند. آنها همچنین خود را به‌‌‌عنوان مراکز تجاری بسیار جذابی معرفی کرده‌‌‌اند که در آن شرکت‌ها می‌‌‌توانند در حوزه‌‌‌های سودمند مالی با نرخ‌های مالیات شرکتی مطلوب و همچنین ثروت صفر و مالیات بر ارث، رشد کنند.»/دنیای اقتصاد

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: