کد خبر: ۳۳۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 15
آزمایش «سالیستیک»(SaliStick) که در حال حاضر در فروشگاه‌های بریتانیا و ایرلند در دسترس قرار دارد، به روشی مشابه آزمایش‌های دهانی کووید-۱۹ عمل می‌کند.

شفا آنلاین>سلامت جنسی> اولین تست بارداری مبتنی بر بزاق دهان که اکنون در بریتانیا و ایرلند در دسترس قرار دارد، به زودی قرار است به بازار جهانی عرضه شود.

به گزارش شفا آنلاین:آزمایش «سالیستیک»(SaliStick) که در حال حاضر در فروشگاه‌های بریتانیا و ایرلند در دسترس قرار دارد، به روشی مشابه آزمایش‌های دهانی کووید-۱۹ عمل می‌کند. برای جمع‌آوری نمونه بزاق، از یک اپلیکاتور دستی استفاده می‌شود که سپس در یک واحد آنالیز قرار می‌گیرد. نتایج در عرض ۱۰ دقیقه روی صفحه تلفن همراه نمایش داده می‌شوند که دو خط نشان‌دهنده بارداری و یک خط نشان‌دهنده پاسخ منفی است.

این آزمایش برای بررسی افزایش سطح هورمون «اچ‌سی‌جی بتا»(β-hCG) ابداع شده است که به عنوان هورمون بارداری شناخته می‌شود.در آزمایش‌های بالینی که روی بیش از ۳۰۰ زن انجام شد، این روش حدود ۹۵ درصد دقیق بود. علاوه بر این، یک اپلیکیشن تلفن همراه به کاربر امکان می‌دهد تا نتایج را به صورت دیجیتالی با نزدیکان خود به اشتراک بگذارد.

اگرچه دقت این روش تا اندازه‌ای کمتر از آزمایش‌های رایج مبتنی بر ادرار است اما مزیت آن این است که کاربر نیازی به دستشویی ندارد. لازم به ذکر است که این آزمایش باید ۳۰ دقیقه پس از خوردن یا نوشیدن انجام شود.«کریس یتس»(Chris Yates)، مدیرعامل اجرایی شرکت بریتانیایی «ابینگدون هلث»(Abingdon Health) گفت: این نوآوری هیجان‌انگیز به زنان فرصت می‌دهد تا آزمایش بارداری را به روشی تمیزتر و آسان‌تر انجام دهند و یک پیشرفت در بازار آزمایش بارداری به شمار می‌رود که برای مدت‌ها مورد انتظار بوده است.سالیستیک در بریتانیا و ایرلند، با قیمت ۱۲.۷۵ دلار به فروش می‌رسد. / آرمان ملی


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: