کد خبر: ۳۳۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 15
رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی تولید داخل بوده و هیات امنای ارزی سهم بسزایی در تامین این تجهیزات مراکز درمانی دارد.

حسین صفوی گفت: بیشتر تجهیزات بیمارستان‌ها نیز توسط محصولات تولید داخل تامین می‌شود و هیات امنای صرفه جویی ارزی با خریدهای تجمیعی که از تولیدکنندگان انجام می‌دهد، بزرگترین حامی این تولیدکنندگان است.

وی اظهار داشت: این هیات، تولیدات داخلی باکیفیت را از داخل تهیه کرده و برای حمایت از تولید کنندگان اگر محصولی را برای نخستین بار به بازار عرضه کند با توجه به فرایندهایی که وجود دارد از روش‌های خرید بار اول به صورت پیش خرید یا خریدهای حمایتی محصولات آنها را به چرخه درمان وارد می‌کند.

صفوی بیان کرد: هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران یک نهاد عمومی غیر دولتی وابسته به وزارت بهداشت است که بحث تامین اقلام مورد نیاز مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی را انجام می‌دهد و همواره برای نظام سلامت موضوع کیفیت در راستای خدمت رسانی به بیماران بسیار حائز اهمیت بوده و تشخیص بیماری‌ها و درمان بیماران با این ملزومات انجام و استانداردها، ویژگی‌ها و کنترل‌های سخت‌گیرانه‌تری برای کیفیت آن ها صورت می‌گیرد.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران یادآور شد: ایران از سال‌های گذشته در حوزه تجهیزات پزشکی توانسته موفقیت‌های بزرگی را برای بومی سازی دانش فنی بسیاری از محصولات پزشکی داشته باشد و اکنون حدود هزار شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی فعال در کشور داریم که حدود ۴۰ درصد این شرکت‌ها کالاهایی دارند که به عنوان محصولات دانش بنیان ثبت شده و نشان از استقبال و حمایت خوب در حوزه درمان وزارت بهداشت و سایر ارگان‌های ذیربط دارد.

صفوی با بیان اینکه در دوران همه گیری کرونا بیش از ۲ هزار عدد پروتز از سوی این هیات تامین شده است، تصریح کرد: کودکانی را در سن مدرسه داشتیم که بنابر دلایلی شنوایی خود را از دست داده بودند بنابراین نیاز آنها را نیز احصا کردیم.


صف انتظار کاشت حلزون شنوایی به صفر رسید

وی با اشاره به تسریع در تامین حلزون شنوایی اظهار داشت: تاکنون حواله ۶۸۸ دستگاه پروتز جهت تحویل به مراکز کاشت حلزون سراسر کشور صادر و به این ترتیب صف انتظار بیماران برای دریافت پروتز از هیات امنای صرفه جویی ارزی به صفر رسید.

به گفته صفوی، در راستای حمایت هرچه بیشتر از بیماران، در تلاش هستیم تا با کمک سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی، قطعات یدکی ایمپلنت گوش را فراهم کنیم که کمک بزرگی برای خانواده ‌های این افراد محسوب می ‌شود.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تصریح کرد: در راستای کمک به بیماران نیازمند که حتی برخی از خدمات برای آنها تحت پوشش بیمه‌ای نبود ما از منابع داخلی هیات امنای ارزی هزینه حق‌العمل و سایر هزینه‌ها را فراهم کردیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: