کد خبر: ۳۳۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 15
نائب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی گفت: افراد غیر متخصص و برخی تکنسین‌ها به وسیله تبلیغات فریبنده و پیشنهاد قیمت پایین، انواع عمل لیپوساکشن و غیره را انجام می‌دهند که در نتیجه بیمار دچار عوارض مختلف شده و حتی منجر به مرگ فرد می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>زیبایی و زیبا شدن جزو خواسته های هر انسانی است و در فطرت او نهاده شده است؛ اما افراط در زیبا شدن دردسرهای خاص خود را دارد و حتی منجر به ناکامی و مرگ می شود!این روزها تب زیبا شدن و خوش منظر بودن جماعت زیادی را از زن و مرد و نوجوان و جوان را در برگرفته و هرکس سعی دارد به نوعی به اصطلاح صورت و دیگر اندام بدن خود را صافکاری و نقاشی کند.

به گزارش شفا آنلاین:بازار گرم و پرسود جراحی‌های زیبایی بازار پر سودی است که بسیاری افراد غیر متخصص و حتی با سواد نصف و نیمه را نیز اغواکرده و وسوسه شده‌اند تیغ جراحی را به دست گرفته و به جان بیماران بیفتند.

حربه جماعت بی تخصص نیز تبلیغات گمراه کننده در فضای مجازی است و با راه انداختن شوی زیبا شدن٬ سعی در اغوای افراد به ویژه زنان و دختران جوان می‌کنند.

 نجات حسینی٬ نائب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: به طور کلی به عموم مردم اگاهی بدهیم که جراحان فوق تخصص پلاستیک و زیبایی تنها کسانی هستند که به صورت قانونی می‌توانند انواع جراحی لیپوساکشن و لیپوماتیک را انجام دهندِ؛چرا که در طول دوره سه ساله این آموزش‌ها را دیده‌اند و هرکسی نمی‌تواند بدون داشتن مدرک فوق تخصص جراحی پلاستیک این اعمال را انجام دهد.

جراحی زیبایی توسط تکنسین ها

 حسینی بیان کرد: متاسفانه اخیرا مشاهده شده است که برخی افراد غیر فوق تخصص و برخی تکنسین‌ها و .... به وسیله تبلیغات فریبنده و عکس‌های نیمه برهنه و پیشنهاد قیمت پایین، انواع عمل لیپوساکشن و غیره را با همکاری مراکز جراحی انجام می‌دهند که به دلیل اینکه در این حوزه آموزش و دوره لازم را ندیده‌اند، بیمار دچار عوارض مختلف شدید شده که حتی منجر به مرگ فرد می‌شود.

وی ادامه داد : برخی افراد غیر فوق تخصص که با اصول علمى لیپوساکشن آشنا نیستند، این عمل‌های مهم را حتی در مطب‌ها یا مکان‌های زیرزمینی بدون امکانات انجام می‌دهند که به گونه‌ای بازی با سلامت و جان مردم است.

جراحان فوق تخصص پلاستیک و زیبایی تنها کسانی هستند که به صورت قانونی می‌توانند انواع جراحی لیپوساکشن و لیپوماتیک را انجام دهندِ

 

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی متذکر شد: از جمله مهمترین عوارضی که طی انجام عمل لیپوساکشن توسط فرد غیر فوق تخصص انجام شده گزارش شده می‌توان به بروز نکروز ، آمبولی چربی ،آمبولی لخته خون، کم خونی، صدمه احشا داخل شکمی، عفونت و ابسه محل تزریق چربی، اغما رفتن و حتی در برخی موارد فوت بیمار را اشاره کرد.

حسینی مطرح کرد: علت بروز عوارض عمل لیپوساکشن توسط افراد غیر فوق تخصص را در اغلب موارد می‌توان ساعات طولانی بیهوشی، صدمه به کبد و طحال و احشا شکمی و کشیدن چربی بیش از حد در یک مرحله اشاره کرد.

در شهریور امسال۳ مورد فوتی به دلیل انجام عمل لیپوساکشن

نائب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران عنوان کرد: متاسفانه در شهریور امسال۳ مورد فوتی به دلیل انجام عمل لیپوساکشن توسط افراد غیر فوق تخصص و چهار مورد نیز در تیر و خرداد امسال گزارش شد.

وی افزود: حدود ۱۴ بیمار در طی یک سال نیز به دلیل انجام عمل لیپوساکشن توسط افراد غیر فوق تخصص، دچار پارگی داخل احشاء‌ای شده‌اند که می‌تواند بسیار مشکل ساز باشد.

این جراح پلاستیک متذکر شد: متاسفانه به دلیل عدم توجه مردم و سهل انگاری در انتخاب محل و افراد واجد شرایط لازم برای انجام جراحی زیبایی باید اقداماتی انجام بدهیم تا در آینده رخ ندهد. از مسئولین  تقاضای پیگیری و رسیدگی فوری داریم.

مثلت مرگ بیماران را بشناسید

حسینی گفت: متاسفانه مثلث دلال -بلاگر و تکنسین و مراکز جراحی متخلف عامل گسترش اعمال جراحی زیبایی بی رویه و لیپو ساکشن‌های غیر ضروری هستند. لذا توصیه ما به همه مردم این است که با امکانات فراوانی که در کشور داریم انجام این اعمال توسط افراد فوق تخصص صورت گیرد و مردم شریف از طریق سایت نظام پزشکی و انجمن جراحان پلاستیک از انتخاب درست پزشک معالج خود مطمین بشوند./آرمان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: