کد خبر: ۳۳۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 15
محمدرضا سربازی ضمن گرامیداشت روزجهانی دیابت، گفت: ۱۴ نوامبر مصادف با ۲۳ آبان ماه به عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری شده است که بزرگترین کمپین آگاهی از دیابت در تمام دنیا است،

شفا آنلاین>سلامت>مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دیابت را بزرگترین همه‌گیری تاریخ عنوان کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود از هر ۱۰ نفر بزرگسال در جهان، یک نفر با دیابت زندگی می‌کند اما نیمی از آنها از بیماری خود مطلع نیستند، با اطلاع‌رسانی و تشویق مردم به خودمراقبتی و تشخیص و درمان به موقع، می‌توان در بسیاری موارد از ابتلا به دیابت نوع ۲ و عوارض بیماری پیشگیری کرد یا آن را به تاخیر انداخت.

به گزارش شفا آنلاین:محمدرضا سربازی ضمن گرامیداشت روزجهانی دیابت، گفت: ۱۴ نوامبر مصادف با ۲۳ آبان ماه به عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری شده است که بزرگترین کمپین آگاهی از دیابت در تمام دنیا است، در این رویداد بیش از یک میلیارد نفر در جهان برای مقابله با دیابت متحد می‌شوند تا با اطلاع‌رسانی گسترده در راستای پیشگیری و کنترل دیابت و افزایش حمایت‌طلبی برای مراقبت و آموزش افراد مبتلا به دیابت انجام شود.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دیابت را بزرگترین همه‌گیری تاریخ عنوان کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود از هر ۱۰ نفر بزرگسال در جهان، یک نفر با دیابت زندگی می‌کند اما نیمی از آنها از بیماری خود مطلع نیستند، با اطلاع‌رسانی و تشویق مردم به خودمراقبتی و تشخیص و درمان به موقع، می‌توان در بسیاری موارد از  ابتلا به دیابت نوع ۲ و عوارض بیماری پیشگیری کرد یا آن را به تاخیر انداخت.

وی با اشاره به آمار  افرادی که در جهان دچار اختلال تحمل گلوکز هستند خاطرنشان کرد: در صورت عدم مداخله موثر و به موقع، اغلب این افراد مبتلا به دیابت خواهند شد، شناسایی اختلال تحمل گلوگز اهمیت زیادی دارد، آموزش سبک زندگی سالم، اصلاح شیوه زندگی و درمان مناسب و به موقع می تواند باعث جلوگیری از بروز دیابت و یا به تاخیر انداختن آن شود.

سربازی با اشاره به آمار مبتلایان به دیابت در کشور گفت: براساس آمارهای موجود حداقل ۱۴ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال دچار دیابت هستند. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۷۵ درصد این افراد از بیماری خود آگاه هستند، ارتقای سطح آگاهی و جلب توجه مردم جامعه درخصوص دیابت امری ضروری است، بنابراین اطلاع‌رسانی درباره خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ از جمله اهداف هفته ملی دیابت امسال "۲۶-۲۰ آبان" است.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: این پویش ملی بر اهمیت دسترسی به اطلاعات، اهمیت مراقبت مناسب، اطمینان از درمان به موقع و مدیریت بیماری دیابت، اقدامات موثر در تاخیر یا جلوگیری از بروز دیابت نوع ۲ و تاثیر عوارض مرتبط با دیابت تمرکز دارد.

وی در پایان اضافه کرد: در هفته ملی دیابت برنامه‌های متعددی به منظور ارتقای آگاهی عمومی در زمینه بیماری دیابت اجرا می‌شود که برگزاری و اجرای برنامه‌های مذکور با مشارکت و همکاری واحدهای تابعه معاونت بهداشت و انجمن‌های دیابت، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، آموزش و پرورش، خانه‌های مشارکت در سلامت و سایر سازمان‌ها و نهادها صورت می‌گیرد

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: