کد خبر: ۳۳۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 13
معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت: یکی از دلایل متفاوت گرفتار شدن بانوان در دام اعتیاد مصرف داروهای لاغری غیرمجاز و غیرقانونی است.

شفا آنلاین>سلامت>مسعود پایدار، اظهار کرد: اعتیاد بانوان یک اتفاق ناخوشایند در جامعه است که با توجه به نقش بانوان در خانواده آثار سوء عمده‌ای دارد.

به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: عمده دلایل گرفتار شدن بانوان در دام اعتیاد مشابه آقایان است اما یک دلیل مشخص متفاوت برای معتاد شدن آن‌ها، وجود یک فرد معتاد در خانواده است که عمدتا برای دلیل اعتیادشان، معتاد بودن همسر، پدر یا سایر اعضای خانواده را ذکر می‌کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: بهزیستی در راستای کاهش آسیب و درمان بانوان معتاد مراکزی دارد که به نگهداری آن‌ها و روند ترک اعتیادشان کمک می‌کند.

وی با اشاره به دلایلی متفاوت برای گرفتار شدن بانوان و آقایان در دام اعتیاد، بیان کرد: تمایل به چاقی و لاغری به ترتیب در آقایان و بانوان دلیل متفاوت دیگری است که زمینه معتاد شدن آن‌ها را فراهم می‌کند.

این مسئول ادامه داد: تمایل به تنومند شدن در آقایان و تمایل به لاغرتر شدن در بانوان در برخی موارد آن‌ها را جذب مصرف داروهای غیرقانونی و غیرمجازی می‌کند که با محرک‌ها ساخته شدند.

وی عنوان کرد: متأسفانه در برخی موارد بانوان و آقایان در آرایشگاه‌ها یا باشگاه‌های ورزشی و یا به واسطه شبکه‌های اجتماعی و ماهواره تحت تأثیر تبلیغات ناصحیح به امید لاغرتر شدن و تنومندی اقدام به تهیه و مصرف این داروها می‌کنند.

پایدار تأکید کرد: این در حالی است که هنوز در دنیا ثابت نشده که دارویی وجود دارد که منجر به لاغری یا چاقی افراد می‌شود لذا ضروری است که افراد و خانواده‌ها به سادگی به چنین تبلیغاتی اعتماد نکنند.

وی اضافه کرد: پدیده مذموم اعتیاد در بانوان که مشخصا بنیان خانواده را هدف قرار می‌دهد در برخی موارد ناشی از آسیب‌پذیری آن‌ها در مقابل برخی مشکلات است که فرهنگسازی و آموزش برای این قشر ضروری است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: