کد خبر: ۳۳۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 13
هیچکس به درستی علت ایجاد فیبروئید را نمی‌داند. فیبروئید رحمی، رشد توده‌های خوش ‌خیم در دیواره رحم و یکی از بیماری‌های رایج در زنان است.
شفا آنلاین>سلامت>فیبروئید رحم، رشد بافت عضلانی رحم یا تومور خوش‌خیم در سطح داخلی و خارجی رحم و شایع‌ترین تومور لگنی زنان در سنین باروری است که در بسیاری از زنان وجود دارد و بدون علامت و کاملا اتفاقی در سونوگرافی متوجه آن می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین:هیچکس به درستی علت ایجاد فیبروئید را نمی‌داند. فیبروئید رحمی، رشد توده‌های خوش ‌خیم در دیواره رحم و یکی از بیماری‌های رایج در زنان است. ناهنجاری‌های عروق خونی رحم می‌تواند عامل موثری در بروز این عارضه به حساب آید و در عین حال عدم تعادل هورمونی نیز می‌تواند به نوعی در این عارضه دخیل باشد.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، گنجاندن مواد غذایی زیر در رژیم برای پیشگیری و بهبود علائم فیبروئید رحم موثر است:

_ مواد غذایی ارگانیک: مصرف این غذاها به کوچک شدن و جلوگیری از فیبروئید کمک می‌کند. آفت کش‌ها می‌توانند استروژن و سطوح دیگر هورمون‌ها را تحت تاثیر قرار دهند. از آنجا که تعادل هورمونی کلید درمان طبیعی فیبروئید است، می‌توانید از محصولاتی که حاوی آفت کش‌ها نیست، استفاده کنید.

_ سبزیجات تیره رنگ: سبزیجات با برگ تیره می‌توانند رشد فیبروئید را در بدن متوقف کنند. این سبزیجات حاوی ویتامین K برای کمک به لخته شدن خون و جلوگیری از خونریزی شدید ناشی از فیبروئید هستند.

_ کلم‌ها: از عملکرد کبد و تعادل استروژن در بدن حمایت می‌کنند. تحقیقات نشان داده که مصرف انواع کلم‌ها به علاوه گوجه فرنگی و سیب عامل حفاظتی برای فیبروئیدهای رحمی است.

_ غذاهای غنی از بتاکاروتن: این غذاها در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شوند و در رشد بافت‌های سالم و ترمیم بافت که هر دو برای درمان فیبروم مفید است، نقش دارند. هویج، سیب زمینی، کلم پیچ و اسفناج سرشار از بتاکاروتن هستند.

_ مواد غذایی سرشار از آهن: فیبروئیدها گاهی منجر به از دست دادن خون زیاد طی دوران قاعدگی زنان می‌شوند و این روند می‌تواند باعث کم خونی و فقر آهن گردد. مصرف غذاهای غنی از آهن از جمله گوشت قرمز و حبوبات به جایگزینی آهن از دست رفته بدن کمک می‌کند.

_ غلات سبوس دار، ویتامین B کمپلکس روزانه ۵۰ میلی گرم، روغن ماهی روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم، برای کاهش التهاب در بدن (که می‌تواند علت فیبروئید باشد) و حفظ تعادل هورمونی نیز در بهبود و کاهش علائم موثر هستند. / ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: