کد خبر: ۳۳۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 11
بیگلر عنوان کرد؛
با برنامه ریزی که صورت گرفت بخش تأیید نسخه که با فاصله از داروخانه قرار داشت به فاصله کمتر از ۲۰ متر روبروی داروخانه منتقل شده است.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران، از افزوده شدن حداقل یک گروه دیگر از بیماران خاص به طرح دارورسان خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین:محمود بیگلر، مجموعه اقدامات صورت گرفته در توسعه داروخانه ۱۳ آبان را در راستای آسیب شناسی شرایط موجود دانست و گفت: یکی از مشکلات این مجموعه ازدحام مراجعه کنندگان بود و بیماران در فصل سرد سال مجبور بودند مدت زیادی در پیاده رو منتظر بمانند و داروی خود را تحویل بگیرند. با برنامه ریزی که صورت گرفت بخش تأیید نسخه که با فاصله از داروخانه قرار داشت به فاصله کمتر از ۲۰ متر روبروی داروخانه منتقل شده است.

وی با بیان اینکه بخش تاییدیه نسخ نه تنها به مراجعه کنندگان داروخانه ۱۳ آبان بلکه به مراجعه کنندگان سایر داروخانه‌ها نیز ارائه خدمت می‌دهد، افزود: افرادی که داروهای خود را از دیگر داروخانه‌ها تأمین می‌کنند قبلاً مجبور بودند مسافت دوری را تا رسیدن به شعب بیمه طی کنند اما با این اقدام رضایتمندی برای بیمارانی که نیاز به تأیید نسخه دارند، ایجاد و از سردرگمی آنان جلوگیری می‌شود.

رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی و بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به بازسازی و افزوده شدن ساختمانی به مجموعه داروخانه ۱۳ آبان، گفت: با کمک شهرداری ساختمانی که ۴۰ سال تغییری در آن ایجاد نشده بود و طبقات بالای آن بدون استفاده مانده بود ظرف مدت کوتاهی بازسازی و به بهره برداری رسید، خدمت رسانی به بیماران متوقف نشد. با افزایش این ظرفیت دیگر شاهد ازدحام و انتظار مردم در بیرون از داروخانه نخواهیم بود.

بیگلر از ایجاد فضای علمی برای آموزش بهتر فراگیران داروسازی خبر داد و با اشاره به افزایش امکانات رفاهی برای مراجعه کنندگان، افزود: امکانات رفاهی شامل بوفه، اینترنت و بهبود سیستم گرمایش و سرمایش فراهم شده است.

وی با اشاره به ارائه داروهای تک نسخه‌ای با کمترین قیمت، گفت: با ۸ شرکت که داروهای تک نسخه‌ای را در سطح کشور توزیع می‌کنند قرارداد بسته ایم تا این داروها با کمترین قیمت در اختیار بیماران قرار گیرد. پیش از این، بیماران برای تهیه داروها باید به شرکت‌ها مراجعه می‌کردند و این اقدام به ارائه خدمت به آنان کمک می‌کند.

بیگلر برای افزایش ساعت کار داروخانه ۱۳ آبان در صورت همراهی سازمان‌های بیمه گر اعلام آمادگی کرد و افزود: در حال حاضر تأیید نسخ تا ساعت ۱۶ صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه داروخانه ۱۳ آبان در محدوده طرح ترافیک قرار دارد اغلب مردم بعد از ساعت طرح مراجعه می‌کنند و با درب بسته مواجه می‌شوند و اگر بیمه‌ها تا ساعت ۲۲ تأیید نسخ را گسترش دهند، داروخانه ۱۳ آبان امکان خدمت رسانی بیشتری خواهد داشت.

رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی و بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به گسترش طرح دارورسان برای حداقل یک گروه از بیماران خاص دیگر تا پایان امسال گفت: در حال حاضر این طرح برای بیماران ام اس انجام می‌شود و در نظر داریم برای بیماران صعب العلاج و خاص که مداومت در تأمین دارو دارند این طرح را گسترش دهیم و حداقل تا پایان امسال یک گروه را به این مجموعه اضافه کنیم.

بیگلر از افزایش ۱۰ فرآورده دارویی جدید به سبد دارویی کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: در مرکز رشد فرآورده‌های دارویی نیز مراحل ساخت، پروژه نیمه کاره‌ای که چند سالی متوقف شده بود از سر گرفته شده و امیدوارم تا خرداد ۱۴۰۳ به ظرفیت تولید شرکت‌های دانش بنیان اضافه شود. افزون بر این تا پایان امسال فرآورده‌های تنفسی و داروهای مورد نیاز بیهوشی که اکثراً وارداتی است، وارد سبد دارویی خواهد شد. / مهر


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: