کد خبر: ۳۳۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 08
کاهش پلکانی قیمت دلار در سه روز گذشته این اسکناس را از نیمه کانال ۵۱ هزار تومانی در کف کانال مذکور نشاند.

شفا آنلاین>دلار>قیمت دلار روز گذشته با کاهش ۱۰۰ تومانی به کف کانال ۵۱ هزار تومانی رسید. معاملات بازار ارز در روزهای گذشته، متاثر از اخبار و رویدادهای سیاسی، بی‌رمق شده است و فعالان این بازار فعلا ترجیح می‌دهند نظاره‌گر باشند تا بازیگر.

به گزارش شفا آنلاین:کاهش پلکانی قیمت دلار در سه روز گذشته این اسکناس را از نیمه کانال ۵۱ هزار تومانی در کف کانال مذکور نشاند. روز گذشته دلار با قیمت ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان معامله‌ شد. به اعتقاد فعالان بازار ارز سیاست‌گذار اجازه تحرک به اسکناس آمریکایی را نمی‌دهد.

موضوع جنگ حماس و اسرائیل که مهمترین سیگنال را برای بازارهای مالی داشت با گذشت یک ماه از وقوع آن، اثر خود را بر بازارهای مالی از دست داده است. به اعتقاد فعالان بازار ارز مساله مذاکرات پشت پرده و سفرهای سیاسی اخیر، بازار را چشم‌‌انتظار نگه داشته است.

سفر نخست‌وزیر عراق به تهران و دیدار با مقامات بلندپایه کشور، این گمانه را تقویت کرد که وی حامل پیغامی از سوی آمریکا برای ایران است. هر چند طرف آمریکایی این موضوع را تکذیب کرد اما برداشت بازارهای مالی، نزدیک شدن به پایان تنش در منطقه خاورمیانه و کاهش دمای دلار در روزهای آینده بود.

گفتنی است روز گذشته (۱۶ آبان )‌ نشست دو روزه وزیران امور خارجه «گروه هفت» در توکیو، پایتخت ژاپن، برای بررسی درگیری اسرائیل و حماس آغاز به کار کرد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که به همتایان خود در مورد سفر چهار روزه‌اش به اسرائیل، کرانه باختری، اردن، قبرس، عراق و ترکیه توضیح خواهد داد.

همچنین ابراهیم رئیسی یکشنبه آینده به عربستان می‌رود؛ این اولین سفر رسمی یک رئیس دولت ایران به ریاض پس از ۱۱ سال است. وی برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که به موضوع فلسطین اختصاص دارد به ریاض، پایتخت عربستان سعودی سفر خواهد کرد و پس از آن عازم تاجیکستان و ازبکستان خواهد شد. با این وجود به نظر می‌رسد با توجه به پیش رو بودن رخدادهای مهم سیاسی، مطابق روال گذشته، سیاست‌گذار می‌تواند بهترین دستاورد را از اخبار روزهای آینده برای مهار قبمت دلار داشته باشد.

روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه روند متوازنی نداشت. در بازار هرات، دلار افزایش ۳۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۹۸۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه کاهش محدود ۶۰ تومانی داشت و با رقم ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته ۱۶ آبان در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۳۵۵ تومان عرضه شد و ۲۶ تومان افزایش داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار رشد با رقم ۳۷ هزار و ۵۹۶ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۴ هزار و ۸۶۰ تومان معامله شد و کاهش ۴۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۴ هزار و ۴۴۰ تومان تعیین شد و ۶۴ تومان رشد داشت. یوروی حواله نیز با حدود ۱۰۰ تومان افزایش با رقم ۴۰ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز گذشته درهم امارات بدون تغییر و با رقم ۱۴ هزار و ۴۰ تومانی روز گذشته معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۳۰ تومان عرضه شد و هفت تومان رشد داشت. اسکناس درهم نیز با همین مقدار افزایش با رقم ۱۱ هزار و ۲۶۱ تومان عرضه شد. / تجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: