کد خبر: ۳۳۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 08
در فصل سرما هیچ سپر آهنینی وجود ندارد که از شما محافظت کند، اما می‌توان با ایجاد برخی تغییرات کوچک تفاوت واقعی در ایمنی ایجاد کرد.
شفا آنلاین>سلامت> همزمان با سردتر شدن هوا و افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا و زیرسویه جدید کووید، بسیاری از مردم این نکته را درک کرده‌اند که تغییرات ساده در سبک زندگی می‌تواند تأثیر زیادی بر سیستم ایمنی داشته باشد و باعث شود آنها از بیمارستان و جراحی‌های عمومی دور بمانند و فشار بر نظام‌های درمانی کاهش یابد.
به گزارش شفا آنلاین:دکتر راس والتون، متخصص ایمنی‌شناسی، به روزنامه سان گفته: در سال‌های اخیر توجه به سلامت تنفسی معطوف شده است و بسیاری از مردم توجه بیشتری به بدن خود و نحوه مقابله با بیماری‌های ناخوشایند و به‌طور ویژه بیماری‌های تنفسی نشان داده‌اند. در فصل سرما هیچ سپر آهنینی وجود ندارد که از شما محافظت کند، اما می‌توان با ایجاد برخی تغییرات کوچک تفاوت واقعی در ایمنی ایجاد کرد.
ورزش کنید:تمرین با وزنه یک امتیاز دوگانه برای سلامت سیستم ایمنی است. ورزش با وزنه نه‌تنها التهاب مزمن را تنظیم می‌کند بلکه می‌تواند تولید سلول‌های ایمنی و آنتی‌بادی را نیز افزایش دهد.
ذهن آگاهی: استرس یکی از عواملی است که مانع واکنش ایمنی بدن ما می‌شود. تمرکز حواس را تمرین کنید تا به شما کمک کند استرس‌های مداومی که هر روز با آنها مواجه هستید را از بین ببرید.
غذاهای تخمیر شده: مطمئن شوید که رژیم غذایی شما سرشار از فیبر است و غذاهای تخمیر شده حاوی سطوح بالایی از باکتری‌های سالم مانند کفیر یا نوشیدنی‌های تخمیرشده مانند کومبوچا (نوشیدنی حاصل تخمیر چای سیاه یا سبز) مصرف کنید.
صبحانه را حذف نکنید:صبحانه متابولیسم را شروع می‌کند که اهمیت زیادی در ایمنی بدن دارد. از خوردن وعده‌های غذایی شیرین برای صبحانه خودداری کنید.
آب بنوشید: یک بطری روی میز خود داشته باشید و در طول روز از آن آب بنوشید. شما باید در طول روز کاری خود حدود یک و نیم تا 2 لیتر آب مصرف کنید.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: