کد خبر: ۳۳۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 07
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فعالیت ۱۳۴ شرکت دانش بنیان حوزه سلامت در کشور، بر حمایت از تجاری‌سازی و عرضه داروهای گیاهی در داروخانه‌ها تأکید کرد.
شفا آنلاین>سلامت>بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از دومین «ایده بازار ملی فناوری سلامت» در مرکز همایش‌های رازی با بیان اینکه بخشی از توانمندی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه عرضه شده است، گفت: تمرکز این دوره از نمایشگاه، در حوزه طب سنتی، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی است.
به گزارش شفا آنلاین:وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های بالای کشور در حوزه گیاهان دارویی، تا کنون استفاده چندانی از این ظرفیت عظیم نشده، در حالی که هر کدام از این گیاهان دارویی می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند و منشأ ساخت دارو باشند.عین‌اللهی از حمایت ویژه وزارت بهداشت از حوزه طب ایرانی، گیاهان دارویی و کاربرد آنها در درمان بیماری‌ها خبر داد و گفت: ۱۳۴ شرکت دانش بنیان حوزه سلامت در کشور در حوزه کاربرد گیاهان دارویی فعالیت دارند و علاوه بر آن، ۳۳ مرکز رشد و پارک علم و فناوری در این زمینه به صورت علمی و اصولی، فعال هستند.

 تأییدیه سازمان غذا و دارو، شرط ورود گیاهان دارویی به بازار
عین‌اللهی با بیان اینکه شرط ورود گیاهان دارویی و داروهای گیاهی به بازار، تأییدیه سازمان غذا و دارو است، تصریح کرد: آشنایی جامعه پزشکی با کاربرد محصولات تأیید شده در حوزه طب سنتی بیش از گذشته افزایش یافته است.وی با اعلام فعالیت هشت سلامتکده طب سنتی در کشور افزود: تعداد این سلامتکده‌ها به تدریج افزایش می‌یابد. در هر یک از این سلامتکده‌ها پزشک متخصص طب ایرانی حضور دارد و داروخانه‌ای با محصولات طب ایرانی دائر است. همچنین میزان مصرف داروهای گیاهی در این سلامتکده‌ها بر اساس یافته‌ها و شواهد علمی مشخص شده و بر تعادل در مصرف این محصولات نظارت می‌شود. وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اهمیت حفظ و ارتقای سلامت جامعه، اظهار داشت: در وزارت بهداشت، تولید دارو از گیاهان دارویی به طور اصولی و علمی دنبال می‌شود؛ به این معنا که محصولات و فرآورده‌هایی از این دست پس از تأییدیه‌های مربوطه از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و همچنین سازمان غذا و دارو وارد بازار می‌شوند.وی افزود: برای التیام زخم‌های دیابتی و درمان بیماران دیابتی، داروهای گیاهی متعددی تولید شده و با توجه به شیوع بالای دیابت در کشور، این داروها پس از تأیید سازمان غذا و دارو، مورد حمایت وزارت بهداشت واقع می‌شوند.عین‌اللهی تصریح کرد: باید در خصوص مصرف صحیح گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در کشور فرهنگسازی کنیم تا هر دو گروه داروهای شیمیایی و گیاهی به میزان لازم و به طور متعادل و اصولی مصرف شوند.

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: