کد خبر: ۳۳۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 07
جنوب هند با همه زیبایی هایش برای ما ایرانی ها کمتر شناخته شده است و این موضوع به دلیل توجه بیش از حد گردانندگان تورهای مسافرتی و آژانس های گردشگری به جاذبه های شمال هند مانند تاج محل و غار های آجانتا و دهلی است .
شفا آنلاین>عمومی>اگر منصفانه در نظر بگیریم جنوب هند از نظر زیبایی و مناظر بکر طبیعی و همچنین امکانات گردشگری می تواند مقصد بهتری برای گردشگران ایرانی بوده و بسیاری از مشکلات شهرهای شمالی هند از قبیل ترافیک و آلودگی های شهری و همچنین جمعیت زیاد و تراکم انسانی در شهرهای جنوب این کشور مانند میسور و اوتی و .... کمتر دیده می شود .
به گزارش شفا آنلاین:یکی از زیباترین مناطق گردشگری هند که در ایالت تامیل نادو در جنوب این کشور قرار دارد شهر بسیار زیبای اوتی است که در خود هند با عنوان ملکه تپه های سبز شناخته می شود . اقتصاد شهر بر پایه گردشگری و کشاورزی ( کشت و عمل آوری چای ) بنا شده است . آب و هوای این شهر علی رغم اینکه در مناطق نزدیک به استوا قرار دارد و طبعتا باید گرم و مرطوب باشد ، به دلیل ارتفاع زیاد این شهر از سطح دریا بسیار خنک و معتدل بوده و در گرم ترین فصل سال در ماه آپریل به 35 درجه بالای صفر و در سرد ترین حالت ممکنه یعنی در ماه ژانویه به صفر درجه می رسد .

چگونه به اوتی برویم ؟


برای رفتن به اوتی شما باید از ایران به وسیله یکی از پروازهای منتهی به شهر بنگلور به هندوستان وارد شده و پس از آن بسته به برنامه ریزی سفر خود می توانید شهرهای بنگلور ، میسور و اوتی را بازدید کنید . به طور مثال اگر شما برای دو هفته قصد اقامت در هند را دارید به شما پیشنهاد می کنیم پس از ورود به بنگلور در این شهر توقف نکرده و در ابتدا با یک برنامه ریزی پنج روزه میسور را بازدید نمائید و پس از آن برای پنج  روز به  اوتی رفته و پنج روز آخر را در بنگلور سپری نمائید . این برنامه به دو دلیل به شما پیشنهاد می شود زیرا در وجله اول دیدنی های میسور و اوتی بیشتر تاریخی و طبیعی بوده و شما کمتر نیاز به خرید سوغاتی و ... دارید  در حالی که  کلانشهر بنگلور دارای مراکز خرید متعدد و بسیاری است که اگر شما در وحله اول در این شهر بمانید و پس از آن به قصد دیدن میسور و اوتی سفر کنید قاعدتا باید مقادیر زیادی بار اضافه و خریدهایی که در این شهر کرده اید را با خود حمل نمائید . دلیل دوم این که  اگر شما بازدید از بنگلور را در بخش انتهایی سفر خود بگنجانید با خستگی کمتری به سمت ایران حرکت می کنید و نیازی نیست پس از یک مسافرت طولانی با قطار یا اتومبیل ، به فرودگاه رفته و چند ساعت پرواز را تجربه کنید .

برای رفتن به اوتی به شما پیشنهاد می کنیم از طریق راه آهن یا در صورت امکان کرایه اتومبیل اقدام کنید . خوشبختانه هزینه اتومبیل در این سفر بالا نبوده و شما می توانید یک اتومبیل خوب و مناسب را به همراه راننده به صورت شبانه روزی  برای پنج روز با قیمتی در حدود 120 تا 150 هزار تومان اجاره کنید هزینه کردن این مبلغ برای سفر زمینی به اوتی که در فاصله 150 کیلومتری میسور قرار دارد ارزش دارد زیرا  به شما اطمینان می دهیم  جاده میسور – اوتی یکی از زیباترین جاده هایی است که شما در زندگیتان در آن تردد کرده اید.البته این  150 کیلومتر را به دلیل کوهستانی بودن و توقف های متعدد در بین راه در حدود سه تا چهار ساعت  طی خواهید کرد ،  سراسر این جاده کوهستانی و زیبا از جنگل های بکر و طبیعی گذشته و شما فرصت دیدن انواع جانوران و حیوانات وحشی را خواهید داشت . بخش بزرگی از این جاده منطقه حفاظت شده شکار ممنوع تحت عنوان پارک ملی مودومالی می باشد که اصلی ترین زیستگاه ببر در مناطق جنوب هند محسوب می شود . بدون اغراق در این سفر شما امکان دیدن فیل های جنگلی ، انواع گونه های میمون ، انواع گوزن و آهو و .... را دارید . البته در سرتاسر جاده تابلوهای اخطار نصب شده که به شما توصیه می کند تحت هیچ شرایطی اتومبیل خود را ترک نکنید زیرا بدون شوخی خطر حمله ببر ، پلنگ  یا فیل وحشی شما را تهدید می کند . البته نگران نباشید زیرا در این جاده دائما گشت های امنیت جاده که مسلح هستند در حال تردد بوده و حتی اگر اتومبیل شما در راه به هر دلیلی خراب شود نهایتا طی چند دقیقه گشت های امداد به کمکتان خواهند آمد .البته برای اینکه گردشگران لذت استفاده از این جنگل را داشته باشند در طول راه  چندین پارکینگ و منطقه حفاظت شده وجود دارد که می توانید در آن ها توقف کرده و با خیال راحت از خودرو خود پیاده شده و در جنگل قدم بزنید .
نکته دیگری که باید یاد آوری شود این است که هر بار که توقف می کنید حتما درهای خودرو را ببنید و شیشه ها را هم بالا بکشید زیرا در همان لحظه صدها چشم بازیگوش  و شرور  شما را زیر نظر دارند ! فراموش نکنید اینجا هندوستان است و شما هم در قلب یک جنگل واقعی هستید ! در صورت رعایت نکردن این موارد ممکن است میمون های بازیگوش و با مزه که تعدادشان خیلی زیاد است از لحظه ای غفلت شما سو استفاده کرده و به اتومبیلتان دستبرد بزنند . مطمئنا شما در حین توقف خود افرادی را خواهید دید که بی احتیاطی کرده و مجبورند به دنبال میمون ها دویده تا وسائلشان را پس بگیرند . اگر دنبال تفریح و شیطنت هستید می توانید کمی میوه یا نان به یکی از میمون ها بدهید تا ناگهان بیش صد میمون شما را احاطه کرده و درخواست دوستی و غذا بدهند . البته میمون ها به هیچ عنوان خطرناک نبوده و به شما آسیبی نمی رسانند .

  اقامت در اوتی

 شهر اوتی دارای مراکز اقامتی متعددی با قیمت های واقعا مناسب می باشد . شما برای اقامت در این شهر بسته به سلیقه و تعداد نفرات خود می توانید به هتل رفته یا  ویلا و ساختمان اجاره کنید . بهترین هتل های این شهر در کنار دریاچه  و  باشگاه قایقرانی اوتی قرار دارد و شما می توانید یک اتاق دو تخته خوب را بر اساس منظره اتاق که رو به کوه باشد یا دریاچه با قیمتی حدود 1500 روپیه تا 2500 روپیه ( هر روپیه 25 تومان ) اجاره کنید و اگر هم تعداد همراهان شما زیاد است بهترین پیشنهاد اجاره کرده یک آپارتمان یا ویلا است که شما می توانید آن را با شبی 3000 تا 4000 روپیه اجاره نمائید . اگر هم به دنبال هیجان بیشتری هستید گزینه دیگر شما اجاره یکی از کلبه های چوبی در جنگل است که واقعا تجربه منحصر به فردی محسوب می شود . قیمت اجاره این کلبه ها حدود 1000 تا 1500 روپیه برای هر شب می باشد . 

دیدنی های اوتی

باغ رز :

 این باغ در خیابان ویجی نگرام شهر اوتی قرار دارد و در زبان محلی به نام جایالالیتها معروف است . باغ رز  یکی از زیباترین دیدنی های اوتی محسوب شده و بزرگترین باغ گل سرخ در هندوستان است . در این باغ شما می توانید بیش از بیست هزار نوع از گل های رز را در قالب 2800 گونه ببینید . شاید بسیاری از شما برای اولین بار در این باغ دیدن گل رز سبز رنگ یا گل رز کاملا سیاهرنگ را تجربه کنید .

باغ گیاه شناسی :

باغی بسیار زیبا و بدون اغراق تکه ای از زیبایی های بهشتی ! این تنها توصیفی است که می توان از این باغ شرح داد . در این باغ بسیار بزرگ که برای دیدن آن حداقل به نصف روز نیاز دارید انواع گونه های گل و گیاه و درختان گوناگون پرورش داده شده و با فضاسازی بسیار زیبا چشم اندازی رویایی برای هر گردشگر فراهم می شود . در وصف این زیبایی همین بس که وقتی شما در بالای تپه انتهای این باغ به پشک انداز زیر پایتان نگاه می کنید رنگهای ظبیعی و تند گیاهان و گل های گوناگون را در زمینه ای با بیش از ده طیف مختلف از رنگ سبز خواهید دید .

دریاچه اوتی :


 این دریاچه زیبا در کناره شهر اوتی قرار داشته و خود به تنهایی یک مجموعه تفریحی تجاری کامل محسوب می شود . در این دریاچه شما می توانید با اجاره کردن قایق های پاروئی یا پدالی که قیمت یک ساعت آن حدود 2500 تومان می شود ، گشتی به روی دریاچه زده و لذت طبیعت استوائی را تجربه کنید . در کنار این دریاچه پارک شهر بازی کودکان ، مراکز ارائه صنایع دستی و محصولات ابریشمی و همچنین قطاری که با سوار شدن به آن می توانید در حاشیه دریاچه حرکت کنید وجود دارد . احتمالا اگر سن شما از 30 سال بیشتر است این دریاچه برایتان خاطرات نوستالژیک زیادی را تداعی خواهد کرد زیرا بخش های از فیلم معروف سنگام با هنرمندی راج کاپور در این لوکیشن فیلمبرداری شده است .

کلیسای سن استفان


این کلیسا در جاده میسور اوتی قرار دارد و  قدیمی ترین کلیسای این منطقه محسوب می شود کلیسای سن استفان در قرن نوزدهم ساخته شده و بازدید از آن خالی از لطف نیست .

زمین گلف اوتی


اگر از علاقه مندان این ورزش مفرح هستید ، می توانید در اوتی وقتی را برای دیدن این ورزش یا احیانا  با اجاره چوب و توپ گلف ، به بازی بپردازید . این زمین گلف در مساحتی بالغ بر 2500 متر مربع قرار دارد .

کارخانه و موزه چای

چای و کاکائو  اصلی ترین محصول اوتی است . کارخانه و موزه چای در جاده اوتی - کونور و بر فراز ارتفاعات مشرف بر شهر قرار دارد . به شما توصیه می کنیم حتما این کارخانه را در برنامه بازدید خود بگنجانید . در این کارخانه و موزه شما با کلیه مراحل تولید چای از ابتدای برگ  چینی تا خشک کردن و بسته بندی نهایی آشنا شده و مراحل آن را از نزدیک مشاهده خواهید کرد . در انتها از شما با یک لیوان چای داغ از محصولات خود کارخانه پذیرایی شده و شما می توانید از غرفه های فروش موجود در محل ، انواع چای را با بسته بندی و قیمت بسیار مناسب خریداری نمائید . در طبقه بالای این کارخانه ، کارگاه تولید شکلات و کاکائو قرار دارد که در آن در برابر چشم بازدیدکنندگان ، انواع کاکائو تولید و عرضه می شود .  در انتها نیز شما می توانید به خانه تلسکوپ رفته و از بالای کوه به وسیله تلسکوپ های گوناگون با زوایای مختلف ، نمای زیبایی از شهر اوتی و کوه ها و جنگل های اطراف آن داشته باشید .

دماغه دلفین


دماغه دلفین نام قله ای بر فراز شهر است که شما می توانید با رفتن به این محل بر بلند ترین نقطه مشرف به شهر قرار گرفته و به دلیل زائده سنگی بزرگی که بر بالای کوه به سمت دره پیشروی کرده و به شکل سر دلفین است به این نام مشهور شده ، جاده منتهی به دماغه دلفین ، سنگفرش بوده و از میان جنگل می گذرد که خود از دیدنی های این منطقه محسوب می گردد .
از دیگر دیدنی های اوتی می توان به : خانه های سنگی ، کلبه های تودا ، موزه موم ، موزه مردم شناسی ، ساحل رود پیکارا ، جنگل کاج ، سد کاماراج ، پارک گوزن ها و دره پرسون اشاره کرد .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: