کد خبر: ۳۳۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 06
مدیر مرکز خیریه درمان بین المللی امید گفت: ۱۶ هزار کودک نیازمند مناطق محروم کشور که از این تعداد ۴ هزار بیمار اتباع خارجی هستند، در سالهای اخیر به صورت رایگان درمان شدند.
شفا آنلاین>سلامت>مریم مرعشی روز یکشنبه در نشست خبری که در محل موسسه خیریه کودکان زنجیره امید برگزار شد، افزود: کودکان زیر ۱۸ سال به خصوص از مناطق محروم کشور که دچار بیماری‌های مادرزادی هستند، توسط یک تیم پزشکی فوق تخصص اطفال توسط این مرکز بین المللی و دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت رایگان درمان می شوند.

به گزارش شفا آنلاین:وی اظهار داشت: یک تیم پزشکی خارجی نیز برای درمان کودکان بر اساس تعامل و همکاری از طریق این موسسه به کشور آمده و با کمک پزشکان ایرانی اقدام به جراحی می کنند.

وی با بیان اینکه ، بیشترین جراحی کودکان در زمینه ارتوپدی است، گفت: کودکانی که بیماری مادرزادی داشته و دچار فلج عضلات باشند از طریق این موسسه توسط تیم پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در مرکز طبی کودکان درمان می شوند.

تولد سالانه ۱۴ هزار کودک به بیماری قلبی

مرعشی با اشاره به انجام جراحی پیوند انگشت پا به دست توسط متخصصان اطفال کشور، تصریح کرد: سالانه حدود ۱۴ هزار کودک در کشور با بیماری قلبی مادرزادی متولد می شوند، که توانستیم با انجام جراحی، حدود ۱۸ درصد از مرگ و میر کودکان با این بیماری جلوگیری کنیم.

مدیر مرکز درمان بین المللی امید انجام حراجی ترمیمی را شامل کودکان مبتلا به شکاف کام و لب را از دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد و ادامه داد: ارتودنسی، گفتار درمانی و غیره نیز برای کودکان توسط این موسسه انجام می شود و کودکان بیمار با توجه به اینکه از مناطق محروم برای درمان می آیند در اقامتگاه این موسسه حضور داشته و تحت پوشش خدمات رفاهی نیز قرار می گیرند.

وی افزود: هر شب ۳۲ مادر و کودک از یک هفته تا یک ماه اقامت داشته و خدمات توانبخشی نیز بعد از انجام جراحی و حتی بازگشت به محل زندگی خود دریافت می کنند.

مرعشی با اشاره به انجام بیش از هزار جراحی توسط این موسسه گفت: تاکنون ۱۶۰ پزشک نیز برای آموزش به فرانسه اعزام شدند و ۱۰۶ تیم بین المللی نیز برای درمان کودکان به ایران آمدند.



مدیر مرکز درمان بین المللی امید با اشاره به غیرواقعی بودن تعرفه های پزشکی و سختی کاری پزشکان گفت: شمار متخصصان کودکان در کشور بسیار کم است و می تواند سلامت کودکان در آینده به خطر بیافتد.

وی بر ضرورت حمایت دولت از ساخت بیمارستان فوق تخصصی کودکان تاکید کرد و اظهار داشت: در سال ۹۶ زمینی از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت بیمارستان بیش از ۵۰۰ تختخوابی در اختیار این مرکز قرار گرفت تا اولین مرکز درمانی فوق تخصصی کودکان احداث شود ولی به علت شیوع بیماری کرونا و افزایش نرخ ارز متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد عملیات ساخت بیمارستان انجام شده است، افزود: اکنون شهرداری بحث عوارض را مطرح کرده در حالی که قرار است این بیمارستان توسط خیران ساخته شود و با توجه به هزینه کرد ۳۰۰ میلیارد تومانی، جلوی ساخت گرفته شده که حدود ماهانه ۴ میلیارد تومان خسارت به دنبال دارد.

مرعشی با یادآوری اهمیت ساخت این بیمارستان فوق تخصصی و درمان رایگان کودکان بیمار، به مکاتبات این مرکز با ریاست جمهوری برای حل مشکل اشاره کرد و اظهار داشت: از رئیس جمهور درخواست داریم به سرعت به وضعیت این مرکز درمانی و آغاز عملیات ساخت آن رسیدگی کند./ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: