کد خبر: ۳۳۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 06
علت افزایش سرطان دهانه رحم در برخی زنان سیاه پوست که از محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده کرده‌اند این است که اصولاً برخی از آنها به طور ویژه برای زنان سیاه ساخته شده است.
شفا آنلاین>سلامت>رویترز در یک گزارش به ابتلای هزاران زن سیاه پوست آمریکایی به سرطان رحم پرداخته است که گفته شده عامل همه یا بیشتر آنها استفاده از یک نوع محصول بهداشتی برای مو بوده است.

به گزارش شفا آنلاین:«شیلا بوش» متخصص زیبایی، زمستان گذشته در خانه خود در منطقه سنت لوئیس در حال استراحت بود که تبلیغی از یک شرکت حقوقی روی صفحه تلویزیون او پخش شد که از بینندگان خواست که اگر خود یا یکی از افراد نزدیک به آنها  از برخی انواع صاف کننده مو استفاده کرده بود و به سرطان رحم مبتلا شده بود با شماره تلفن رایگان تماس بگیرند.

بوش که گفته بود در بیشتر عمرش هر شش هفته یکبار از صاف کننده مو استفاده کرده و حدود یک دهه پیش به سرطان رحم مبتلا شده است، پس از سه بار دیدن این تبلیغ، تصمیم گرفت تلفن را بردارد.

تبلیغاتی که بوش در تلویزیون و همچنین در فیدهای رسانه‌های اجتماعی خود دید، بخشی از تلاش سراسری شرکت‌های حقوقی برای ثبت نام زنان سیاه‌پوست برای طرح دعوی حقوقی بر اساس ادعای دست‌کم ده‌ها شرکت لوازم آرایشی از جمله «L’Oreal» و «Revlon» بود که به فروش محصولات مو مشغول هستند. صاف کننده‌هایی که این شرکت‌ها از آن استفاده کرده‌اند حاوی مواد شیمیایی که خطر ابتلا به سرطان رحم را افزایش می دهد که البته نتوانسته به مشتریان در خصوص ابتلا به سرطان هشدار دهد.

علت افزایش سرطان دهانه رحم در برخی زنان سیاه پوست که از محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده کرده‌اند این است که اصولاً برخی از آنها به طور ویژه برای زنان سیاه ساخته شده است.

موفقیت ادعاهای حقوقی منوط به نشان دادن مضر بودن محصولات و اینکه شرکت ها خطرات را می دانستند یا باید می دانستند و به مشتریان هشدار نداده بودند، بستگی دارد. اما این پرونده ها با موانعی روبرو هستند: علاوه بر محدودیت های بالقوه، شاکیان از چندین شرکت شکایت می کنند و اگر زنان فاقد رسید باشند، ممکن است برای ادامه دعوای حقوقی با مشکل روبرو شوند.

گفتنی است در این پرونده حدود 7 هزار شاکی وجود دارد که آن را به یکی از جنجالی‌ترین دعاوی رسیدگی در تاریخ قضایی ایالات متحده تبدیل کرده است. / شفقنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: