وی افزود: در قانون رسیدگی به تخلفات برای رانندگان متخلف یک سری جریمهها مثل نمره منفی، ضبط گواهینامه و اگر راننده توجهی به این موارد نکرد، ابطال گواهینامه در نظر گرفته شده است، اما اقدام تشویقی در آیین نامه صدور یا قانون رسیدگی به تخلفات مطرح نشده بود و برای این که بین افرادی که قانونمند هستند با کسانی که قانون را رعایت نمیکنند تفاوتی باشد، طرحی در پلیس راهور مورد مطالعه قرار گرفت و این طرح در قالب رنگ بندی گواهینامه رانندگی، با امضای رئیس جمهور به مجلس ارائه شد و اگر در کمیسیون مربوطه مورد تأیید قرار بگیرد، قطعاً اجرایی خواهد شد.
سرهنگ کرمی اسد با بیان اینکه تا قبل از سال ۸۳ کسانی که گواهینامه دریافت میکردند الزام و اجباری برای آموزش نداشتند گفت: از سال ۱۳۸۳ با تدوین آیین نامه اجرایی آموزش رانندگی، بحث آموزش قبل از آزمون، اجباری و الزامی شد و در این آموزشها سرفصلهایی تدوین شده که توسط مدرس و مربی به متقاضی ارائه میشود و چگونگی کاربرد این مهارتها در معابر بستگی به تمرین و ممارست دارد.
رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور ناجا با اشاره به اینکه ثبت تخلفات
شهروندان در مرکز داده پلیس راهور نشان دهنده نقص آموزشی است گفت: رنگ بندی
گواهینامهها یکی از فاکتورهای کنترل رفتار رانندگان خواهد بود، و حالت
خود کنترلی برای راننده پیش خواهد آورد. / صدا و سیما