کد خبر: ۳۳۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 05
قیمت خودرو امروز یک‌شنبه 14 آبان 1402 در هر دو بازار خودروهای داخلی و مونتاژی، افزایشی گزارش می‌شود.

شفا آنلاین>خودرو>قیمت خودرو امروز یک‌شنبه 14 آبان 1402 با شیب جزئی، افزایشی گزارش می‌شود. هر دو بازار خودروهای داخلی و مونتاژی، صعودی بوده؛ اما کاهش یا ثبات قیمت در برخی محصولات نیز به چشم می‌خورد.

به گزارش شفا آنلاین: قیمت خودرو امروز یک‌شنبه 14 آبان 1402 در هر دو بازار خودروهای داخلی و مونتاژی، افزایشی گزارش می‌شود. البته میزان این افزایش قیمت، بسیار جزئی بوده؛ همچنین به صورت محدود، کاهش و ثبات قیمتی نیز در برخی محصولات به چشم می‌خورد.

نرخ دلار در روز گذشته، افت جزئی راتجربه کرد و در محدوده 51 هزار تومان ثابت شد. بنابراین افزایش جزئی اغلب محصولات در بازار، می‌تواند دلیل دیگری داشته باشد. احتمالاً بزرگ‌ترین عامل تأثیرگذار روی قیمت خودرو، افزایش نرخ درب کارخانه خودروهای داخلی و مونتاژی به بهانه معرفی محصول جدید است. از ماه گذشته تقریباً تمامی خودروسازان، همان خودروهای قبلی را به بهانه افزایش آپشن‌ها و امکانات ایمنی، افزایش قیمت داده و خودروهای قبلی را توقف تولید کرده‌اند و همین امر می‌تواند انتظار افزایش قیمت در بازار را تشدید کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت اغلب خودروهای داخلی از آغاز روند معاملات امروز، افزایش جزئی دارد.

شاهین G که خودروی رده بالای تولیدی شرکت سایپا محسوب می‌شود، امروز هیچ تغییری نداشته و با همان قیمت 580 میلیون تومانی روزهای گذشته معامله می‌شود.

پژو 207i دنده دستی که هاچ‌بک پرطرفدار ایران خودرو به شمار می‌رود، با دو میلیون تومانی که نسبت به روز گذشته دارد، به نرخ 616 میلیون تومان رسیده است.

پژو پارس LX TU5 یکی از سدان‌های محبوب ایران خودرو است که با افزایش دو میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، به نرخ 627 میلیون تومان رسید.

دنا پلاس 6 دنده توربوشارژ که پرقدرت‌ترین سدان تولیدی شرکت ایران خودرو به شمار می‌رود، حدود چهار میلیون تومان گران‌تر شده و با قیمت 746 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو داخلی

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز همانند داخلی‌ها، افزایش جزئی دارد.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری یکی از ارزان‌ترین محصولات مونتاژی بازار محسوب می‌شود که با افزایش پنج میلیونی نسبت به روز گذشته، به نرخ 725 میلیون تومان رسید.
فونیکس آریزو 6 پرو که سدان مونتاژی مدیران خودرو است، امروز هیچ تغییری نسبت به روز گذشته نداشته و با همان نرخ یک میلیارد و 335 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
فیدلیتی پرایم 7 نفره با مدل 1401 کراس‌اوور مونتاژی گروه بهمن بوده که نسخه بهینه آن در سال جاری وارد بازار شد. این خودرو امروز حدود 10 میلیون تومان گران‌تر شده و به نرخ یک میلیارد و 490 میلیون تومان رسیده است.
هایما 8S که جدیدترین کراس‌اوور مونتاژی شرکت ایران خودرو به شمار می‌رود که با افزایش 25 میلیونی نسبت به روز گذشته، با نرخ یک میلیارد و 665 میلیون تومان معامله می‌شود.
قیمت خودرو خارجی

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو از آغاز روند معاملات امروز برخلاف نرخ دلار در بازار آزاد، صعودی شد. یکی از بزرگ‌ترین دلایل این امر، افزایش نرخ‌های درب کارخانه خودروسازان داخلی و مونتاژی بوده که می‌تواند قیمت خودرو را در روزهای آینده نیز صعودی کند. البته ثبات نرخ دلار و افزایش عرضه خودرو توسط خودروسازان، می‌تواند یکی از عوامل تأثیرگذار روی رکود بازار باشد. / تجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: