کد خبر: ۳۳۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 05
محققان می‌گویند که دستورالعمل‌های جهانی در مورد استفاده از آنتی بیوتیک باید به روز شود و آنها خواستار تمرکز بیشتر بر روی تولید آنتی بیوتیک های جدید برای نوزادان و کودکان شدند.

شفا آنلاین>سلامت>بسیاری از آنتی بیوتیک هایی که مدت ها برای درمان عفونت های شایع دوران کودکی استفاده می شد، به دلیل مقاومت آنتی بیوتیکی دیگر موثر نیستند.

به گزارش شفا آنلاین:محققان می‌گویند که دستورالعمل‌های جهانی در مورد استفاده از آنتی بیوتیک باید به روز شود و آنها خواستار تمرکز بیشتر بر روی تولید آنتی بیوتیک های جدید برای نوزادان و کودکان شدند.

دکتر «فیبی ویلیامز»، نویسنده اصلی این مقاله از مؤسسه بیماری‌های عفونی دانشگاه سیدنی در استرالیا، می‌گوید: «مقاومت آنتی بیوتیکی سریع‌تر از آنچه ما تصور می‌کنیم در حال افزایش است. ما برای جلوگیری از عفونت‌های تهاجمی مقاوم به چند دارو و مرگ بی مورد هزاران کودک در هر سال به راه حل های جدید نیاز داریم.»

محققان دریافتند که بسیاری از آنتی بیوتیک های توصیه شده توسط سازمان جهانی بهداشت کمتر از ۵۰ درصد در درمان عفونت‌های دوران کودکی مانند ذات الریه (پنومنیسپسیس (عفونت‌های جریان خون) و مننژیت مؤثر هستند.

نواحی جنوب شرقی آسیا و اقیانوس آرام به شدت تحت تأثیر این موضوع قرار دارند. این مناطق شامل اندونزی و فیلیپین می‌شود، جایی که هزاران کودک هر کدام در نتیجه عفونت‌های مقاوم به آنتی بیوتیک جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان جهانی بهداشت مقاومت ضد میکروبی را به عنوان ۱۰ تهدید بزرگ جهانی برای سلامت عمومی اعلام کرده است.

در سراسر جهان، سالانه حدود ۳ میلیون نوزاد مبتلا به سپسیس می‌شوند و ۵۷۰۰۰۰ نفر می‌میرند که اغلب به دلیل کمبود آنتی بیوتیک های مؤثر برای درمان باکتری‌های مقاوم است.

مطالعه جدید نشان داد که آنتی بیوتیک سفتریاکسون تنها در ۱ مورد از ۳ مورد سپسیس یا مننژیت در نوزادان مؤثر است. آنتی بیوتیک جنتامایسین احتمالاً در کمتر از نیمی از موارد سپسیس و مننژیت در کودکان مؤثر بود.

جنتامایسین معمولاً در کنار آمینو پنی سیلین ها تجویز می‌شود که در مبارزه با عفونت‌های جریان خون در نوزادان و کودکان نیز اثربخشی کمی دارد. / مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: