کد خبر: ۳۳۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 05
مطب یک متخصص زنان و زایمان در شهر یزد به دلیل وجود داروهای غیر قانونی سقط جنین و تمهید مقدمات انجام سقط پلمب شد.
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: طی هماهنگی و با رعایت اصول اخلاقی، مطب پزشک متخلف مورد بازرسی قرار گرفت و در جریان این بازرسی داروهای غیر مجاز سقط کشف شد.

به گزارش شفا آنلاین: مطب یک متخصص زنان و زایمان در شهر یزد به دلیل وجود داروهای غیر قانونی سقط جنین و تمهید مقدمات انجام سقط پلمب شد.

دکتر سیدکاظم رضوی، معاون درمان علوم پزشکی شهید صدوقی، اظهار کرد: پیرو گزارش واصله مبنی بر قصد انجام سقط جنین توسط یکی از پزشکان متخصص زنان و زایمان ، با ورود کارشناسان  اداره مامایی و نظارت بر درمان دانشگاه به مطب پزشک، از این اقدام غیرقانونی پیشگیری شد.

وی افزود:طی هماهنگی و با رعایت اصول اخلاقی، مطب پزشک متخلف مورد بازرسی قرار گرفت و در جریان این بازرسی داروهای غیر مجاز سقط کشف شد.

دکتر رضوی گفت: طبق تبصره ۴ ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛ "چنانچه پزشک یا ماما یا داروفروش، خارج از مراحل این ماده وسایل سقط جنین را فراهم سازند یا مباشرت به سقط جنین نمایند علاوه بر مجازات مقرر در ماده (۶۲۴) قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم- تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده)، پروانه فعالیت ایشان هم ابطال می‌شود. تحقق این جرم نیازمند تکرار نیست".

معاون درمان علوم پزشکی یزد تصریح کرد: براساس رأی کمیسون ماده ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، پرونده مذکور جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

وی در پایان با قدردانی از زحمات متخصصان زنان و زایمان و کارشناسان مامایی استان که در ترویج زایمان طبیعی و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت،نقش بسزایی دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و ضرورت توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت،سقط غیرقانونی جنین،خط قرمز دستگاه های متولی از جمله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد است و هرگونه اقدام در این راستا،جرم تلقی می شود. / فارس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: