کد خبر: ۳۳۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 04
قیمت دلار امروز 13 آبان 1402 به 51 هزار و 250 تومان رسید. این در حالی است که قیمت دلار روز گذشته 52 هزار و 150 تومان بود.

شفا آنلاین>سلامت>یقیمت دلار که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته وارد کانال 52 هزار تومان شده بود با کاهش حدود 900 تومانی مواجه شد. این تاثیر سخنرانی دبیر کل حزب‌الله لبنان بر بازار ارز است.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت دلار امروز 13 آبان 1402 به 51 هزار و 250 تومان رسید. این در حالی است که قیمت دلار روز گذشته 52 هزار و 150 تومان بود.

قیمت دلار هفته گذشته افزایشی بود و بخش مهمی از این افزایش تحت تاثیر خبری بود که درباره سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان منتشر شد. حسن نصرالله از ابتدای آغاز جنگ حماس و اسرائیل سکوت کرده و قرار بود روز جمعه در یک سخنرانی تلویزیونی سکوت خود را بشکند.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که احتمالا این سخنرانی باعث افزایش تنش در خاورمیانه می‌شود و کشورهای بیشتری را به میدان جنگ می‌کشاند. اما سخنرانی روز گذشته وی، خلاف پیش بینی‌ها بود. به نظر می‌رسد سیدحسن نصرالله علاوه بر اینکه پای ایران را از درگیری منطقه خاورمیانه بیرون کشید، سیاست میانه‌رو و متعادلی را در پیش گرفت.

ساعتی پس از پایان سخنرانی وی، قیمت دلار در معاملات پشت خطی کاهشی شد و این روند امروز هم ادامه داشت و بازار نسبت به دیروز با کاهش 900 تومانی قیمت مواجه شد.

قیمت دلار امروز 13 آبان 1402

اما روند قیمت دلار در روزهای دیگر هفته چگونه است؟ پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که در شرایط فعلی عامل تاثیرگذاری برای افزایش قیمت دلار در بازار وجود ندارد و احتمالا دلار در هفته جاری در محدوده قیمتی 51 هزار تومان بماند. البته با توجه به کاهش جو هیجانی بازار، ممکن است بازارساز این هفته بتواند مدیریت بازار را کاملا در دست بگیرد و قیمت دلار را وارد کانال 50 هزار تومان هم کند که این مساله احتمال کمتری دارد. چون پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در محدوده 51 هزار تومان خود را تثبیت کرده است.

از طرفی کارشناسان اقتصادی هم معتقدند قیمت کنونی دلار از قیمت تعادلی آن کمتر است و بازار مستعد رشد قیمت است. اما فعلا بازارساز توانسته بازار ارز را مدیریت کند و قیمت‌ دلار را در محدوده دلخواه خود نگه دارد. برخی از کارشناسان معتقدند که روند بازار ارز آرام است و بازار روند شارپی و هیجانی نخواهد داشت.

عبدالله مشکانی، کارشناس بازار مالی هم در گفتگویی به تجارت‌نیوز گفته بود «معمولا یک تا دو سال طول می‌کشد که نقدینگی اثر خود را بر قیمت دلار بگذارد. به همین دلیل با پیک قیمتی که گذرانده‌ایم، زود است که شاهد پیک دوم و رشد شارپی قیمت دلار باشیم. در اقتصاد ایران کوتاهترین فاصله‌ میان دو پیک قیمتی حدودا دو ساله است و اکنون حدود ۹ ماه از آخرین سقفی که دلار زده می‌گذرد.» / تجارت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: