کد خبر: ۳۳۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 03
پیرمرد ۸۹ ساله هندی که نزدیک به ۴۰ سال است جدا از همسرش زندگی می‌کند و ۲۷ سال است برای طلاق او اقدام کرده، باز هم نتوانست رای مثبت دادگاه عالی را برای طلاق کسب کند.
شفا آنلاین>جامعه>طلاق در هند، تابو است و ازدواج معمولا فقط وقتی خشونت و آزاری از سوی یکی از زوجین وجود داشته باشد، به‌طور قانونی فسخ می‌شود. بیشتر مواقع فشار خانواده و اجتماع باعث می‌شود زن و شوهری که به یکدیگر علاقه ندارند، به زندگی ناخوشایندشان در کنار هم ادامه بدهند. حتی اگر یکی از طرفین، تقاضای طلاق دهد، دادگاه به‌سادگی تقاضای او را نمی‌پذیرد. این اتفاق برای پیرمردی ۸۹ ساله و پزشک معتبر بازنشسته نیروی هوایی هند افتاده است.
به گزارش شفا آنلاین: او تقریبا ۲۷ سال است می‌خواهد از همسر ۸۲ ساله‌اش که معلم است جدا شود، اما دادگاه عالی هند، علی‌رغم وجود این حقیقت که این ازدواج کاملا بی‌فایده است و این زن و شوهر، حداقل ۴۰ سال است جدا از هم زندگی می‌کنند باز هم درخواست طلاق او را نپذیرفت.

طلاق نافرجام پیرمرد ۸۹ ساله/ او ۲۷ سال است که می‌خواهد طلاق بگیرد

قاضی دادگاه خانواده که پرونده این پیرمرد را در دست دارد، معتقد است نهاد خانواده در هند آنقدر مقدس است که نمی‌تواند طلاق را به‌سادگی بپذیرد. از طرفی همسر ۸۲ ساله این مرد هم می‌گوید، «دوست ندارد ننگ طلاق را به جان بخرد و با نام یک زن مطلقه فوت کند.»

در بسیاری از مناطق هند، طلاق از نظر مردم نکوهیده است و افراد مطلقه، به‌ویژه زنان، جایگاه شایسته خود را در اجتماع از دست می‌دهند./خبر آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: