کد خبر: ۳۳۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 02
گزارش شده که زنان باردار در غزه مجبورند با چراغ قوه و بدون بیهوشی در این باریکه سزارین کنند و این درحالیست که حملات و بمباران بی‌امان رژیم صهیونیستی ادامه دارد.
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص امور جنسیت به نام "ActionAid UK" مستقر در رام‌الله، کرانه باختری گفت:«ناآرامی و تنش در نوار غزه به بدترین شکل ممکن بر زنان اثر می‌گذارد. 
به گزارش شفا آنلاین:شرایط بیمارستان‌ها در این باریکه بسیار خطرناک است، بخش سزارین و عمل‌های جراحی اصلی با چراغ‌قوه‌های موبایل و بدون بیهوشی انجام می‌شود و این درحالی است که حملات ادامه دارد.» ۵۰ هزار زن باردار در نوار غزه زندگی می‌کنند و در میان آنها گروه‌های پرخطری هستند که به دلیل کمبود آب، غذا و تجهیزات آسیب می‌بینند. براساس صندوق جمعیت سازمان ملل، در غزه بیش از نیمی از 1/2میلیون نفر را کودکان تشکیل می‌دهند و انتظار می‌رود که حدود ۱۶۰ نوزاد هر روز به دنیا بیاید.
سازمان ملل پیشتر از «مسابقه با مرگ» برای زنان باردار ساکن غزه در بحبوحه محاصره کامل غزه و حملات هوایی بی‌امان در پاسخ به حمله حماس در ۷ اکتبر خبر داده بود. در این گزارش، عنوان شده که یک زن باردار تنها سه ساعت پس از تولد یک نوزاد دختر مرخص شده تا فضا را برای ورود سایر افراد فراهم کند. یک مشاور پزشکی در خان یونس نیز به استرس زنان باردار در این جنگ اشاره کرد و گفت: «زنانی هستند که از محل سکونت خود به مناطق دیگر آواره شده‌اند و این به معنای تغییر مراکز بهداشتی است که قبلاً وضعیت آنها را تحت نظر داشتند. این روند دسترسی به مدارک پزشکی این افراد را دشوار می‌کند و این درحالی است که آنها به مراقبت‌های اولیه و پس از زایمان نیاز دارند.» یک پزشک که مدیر بیمارستان الشفاء است نیز گفت:‌ «تیم‌های پزشکی ما سرشان بسیار شلوغ است و بی‌وقفه و ۲۴ ساعت شبانه‌روز از آغاز درگیری‌ها در غزه کار می‌کنند. برای انجام اعمال جراحی اصلی سوخت کمی داریم. اگر سوخت تمام شود، بیمارستان به یک گورستان بزرگ تبدیل می‌شود.»/هم میهن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: