کد خبر: ۳۳۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023October 31
متن نامه که به امضای تعدادی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری رسیده به این شرح است:

شفا آنلاین>سلامت>جمعی از اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری با امضای نامه ای اعتراض آمیز خطاب به رئیس این شورا نسبت به سوء استفاده از این جایگاه به نفع یک گروه خاص در انتخابات نظام پرستاری گلایه کردند.

به گزارش شفا آنلاین: ۱۲ نفر از مجموع ۳۰ نفر اعضای شورای عالی نظام پرستاری در این نامه خطاب به دکتر شمس الدین شمس، رئیس این شورا از وی خواستند برای بررسی شائبه های مطرح شده درباره استفاده از نام این شورا در تبلیغات انتخاباتی یکی از ائتلاف ها جلسه فوق العاده تشکیل شود.

متن نامه که به امضای تعدادی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری رسیده به این شرح است:

جناب آقای دکتر شمس الدین شمس

ریاست محترم شورای عالی نظام پرستاری

چنانچه مستحضرید در ماههای اخیر که منتهی به برگزاری انتخابات هیات مدیره های دور ششم بود، روند مخرب نادیده انگاری و حذف عملی نقش شورای عالی سازمان نظام پرستاری به عنوان مرجع مشروعیت بخشی به رویکردهای کلان و تصمیمات ریاست آن سازمان، کار را به نقطه ای رساند که با نام این شورا بیانیه و آیین نامه اجرایی انتخابات تهیه و منتشر گردیده و علی رغم تذکرات محرمانه و به دلیل ممانعت از تضعیف جایگاه سازمان و آسیب بیشتر به سرمایه اجتماعی این نهاد که ثمره تلاش های چند دهه فعالین پرستاری است. کوشیدیم به دور از هیاهو این انحراف اصلاح گردد. در حالی که سیاست خود محوری و اخذ تصمیمات هزینه زا از طرف ریاست سازمان و در حلقه ای محدود با سرعتی مضاعف ادامه دارد.

روندی که به نظر می رسد در صورت عدم ورود اعضای شورای عالی و دیگر کنشگران و فعالین صنفی و علمی جامعه پرستاری همچنان به تولید هزینه و دامن زدن به تشتت بیشتر در فضای حرفه بینجامد.

لذا مقتضی است به استناد بند ج از بند ۲ ماده ۶ آیین نامه داخلی شورای عالی و نیز تبصره ۳ ماده ۵ قانون تشکیل سازمان نظام پرستاری تمهیدات لازم برای برگزاری جلسه شورای عالی در اسرع وقت انجام شده و موارد ذیل به استناد بند د و بند ه آیین نامه اجرایی فوق الذکر به عنوان دستور کار این جلسه جهت بحث و ارائه نتایج به جامعه پرستاری قرار گیرد.

اعتراض بی‌سابقه اعضای شورای عالی نظام پرستاری به عملکرد میرزابیگی

دستور کار

۱- بررسی گزارشات متواتر به عنوان شائبه سوء استفاده از امکانات سازمان نظام پرستاری در راستای تشکیل و حمایت از یک ائتلاف انتخاباتی در ماههای گذشته و نیز ارتباط گیری و ایجاد شائبه مناسبات مالی با منتخبین دور ششم که نقطه عطف آن دعوتنامه رئیس سازمان به عنوان منتخب دور پنجم به منتخبین هیات مدیره دور ششم می باشد.

۲- قرائت گزارش بازرسین محترم شورا با توجه به اینکه جلسه گذشته شورا به حد نصاب نرسیده بود و عملا تصمیم گیری بعدی در خصوص گزارش تهیه شده، امکانپذیر نشد و نیز در این فاصله زمانی مستندات دیگری به دست اعضا رسیده است که در استمرار گزارش بازرسین قابل طرح و بررسی است.

۳- بحث و بررسی نحوه برگزاری مراسم روز پرستار و اخذ تصمیمات بر اساس نظر اکثریت شورای عالی

نامه بی سابقه اعضای شورای عالی نظام پرستاری، خطاب به رئیس این شورا و اعتراض شدید نسبت به سیاست ها، شائبه ها و برنامه ریزی های سازمان نظام پرستاری را فریدون مرادی، قاسم ابوطالبی، عبدالله ثقفی، امین کوهساریان، حسین جعفری، یوسف رحیمی، اعظم فخر محمودی، علیرضا نیکبخت نصرآبادی، کیقباد تقوی، محمود رضا ناصح، اسماعیل صفرنژاد، مجید احمدی، عادل علی نشان و حسین متعارفی از اعضای این شورا امضا کرده اند و تعداد این امضاها رو به افزایش است. / سلامت نیوز


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: