کد خبر: ۳۳۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - 2023October 30
عطیه آموزگار گفت: از مزایای انسولین‌های نسل جدید تولید داخل استفاده یک‌بار در روز آن است و در واقع فرد مبتلا به دیابت، تعداد سوزن‌های کمتری را استفاده کرده و به همین ترتیب هزینه‌های کمتری نیز برای مصرف روزانه انسولین پرداخت می‌کند.

شفا آنلاین>سلامت>فوق‌تخصص غدد و عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به کاهش هزینه‌های درمانی بیماران مبتلا به دیابت با مصرف انسولین‌های نسل جدید داخلی گفت: با توجه به تفاوت نوع مولکول انسولین‌های جدید،‌ راحت‌تر تزریق شده و تعداد دفعاتی تزریق این انسولین نیز کاهش می‌یابد و همین موضوعات سبب کاهش افت قند در بیماران دیابتی می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین:عطیه آموزگار گفت: از مزایای انسولین‌های نسل جدید تولید داخل استفاده یک‌بار در روز آن است و در واقع فرد مبتلا به دیابت، تعداد سوزن‌های کمتری را استفاده کرده و به همین ترتیب هزینه‌های کمتری نیز برای مصرف روزانه انسولین پرداخت می‌کند. همچنین دفعات ارزیابی میزان قند خون نیز کاهش یافته و افراد کمتر نگران افت قند خون خود خواهد شد، از آنجا که این محصول در داخل ایران تولید می‌شود امید است که بیماران دسترسی به داروی یادشده را بدون کمبود داشته باشند و مزایای این دارو می‌تواند در بهبود وضعیت بیماران انسولینی کمک‌کننده باشد.

خط تولید این نوع انسولین در ایران

در ادامه فاطمه اصفهانیان استاددانشگاه علوم پزشکی تهران و فوق تخصص غدد نیز در این زمینه گفت: این نوآوری که چند سالی می‌شود به بازارهای جهانی آمده‌است و با طول اثرهایی که دارد می‌تواند در کنترل قند خون تاثیرگذار باشداکنون با درایت، وارد کشور ما نیز شده است، مشکل بیماران دیابتی با انسولین این است که وقتی میزان قند خون‌شان افزایش پیدا می‌کند مجبورند که تزریق‌های مکرر انجام دهند اما مزیت این دارو این است که با ترکیب خاص به کار رفته در آن، سبب می‌شود بیمار با تزریق کمتری قند خون خود را کنترل کرده و درنتیجه با انسولین کمتری به سطح نرمال قند خون برسد.

وی افزود: اگر به این ماجرا به صورت طولانی‌مدت نگاه کنیم متوجه می‌شویم که هزینه‌های درمان برای بیمار دیابتی با مصرف این انسولین کاهش پیدا می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد این نوع انسولین، قند خون را به خوبی کنترل کرده و بیمار کمتر با افت قند خون روبرو می‌شود، خط تولید این نوع انسولین در ایران به راه افتاده و دسترسی به آن برای همه بیماران مهیا شده است، تحریم‌ها نتوانسته تولید این محصول را با مشکل روبرو کند، قیمت نهایی یک محصول به حمایت شرکت‌های بیمه برمی‌گردد، اما با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی در سال‌های قبل هزینه تمام‌شده این دارو افزایش نداشته و انتظار می‌رود که با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.

۶ میلیون و ۵۰۰ هزار بیمار دیابتی در ایران

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان دیابت در جهان بیش از ۵۰۰ میلیون نفر است و پیش‌بینی می‌شود در ۲۰ سال آینده این تعداد به بیش از ۷۰۰ میلیون نفر برسد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، در ایران حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به بیماری دیابت مبتلا هستند که حدود نیمی از این افراد از ابتلا به این بیماری اطلاع ندارند. اغلب مبتلایان به دیابت در کشور، بالای ۴۰ سال سن دارند، به همین میزان که افراد مبتلا به دیابت وحود دارد به همان میزان هم افراد مبتلا به پیش‌دیابت هستند، یعنی میزان قندخون آنها بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ است. / ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: