کد خبر: ۳۳۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023October 29
وزارت بهداشت در واکنش به گزارش صیانت از شیر خشک که در تاریخ ۱۹ مهر امسال منتشر شد، پاسخی را ارسال کرده که در ادامه می‌خوانید: اواخر سال گذشته شیر خشک در گروه ارز ۴۰ هزار تومانی قرار گرفت و فرایند تخصیص ارز و اقدام برای تأمین مواد اولیه را با تغییراتی مواجه کرد.
شفا آنلاین>سلامت>وزارت بهداشت در واکنش به گزارش صیانت از شیر خشک که در تاریخ ۱۹ مهر امسال منتشر شد، پاسخی را ارسال کرده که در ادامه می‌خوانید: اواخر سال گذشته شیر خشک در گروه ارز ۴۰ هزار تومانی قرار گرفت و فرایند تخصیص ارز و اقدام برای تأمین مواد اولیه را با تغییراتی مواجه کرد. در‌عین‌حال پیگیری‌های سازمان غذا و دارو برای تغییر گروه‌های کالایی، پس از یک ماه به نتیجه رسید‌. از طرفی بانک‌هایی که برای انتقال ارز با شرکت‌های شیرخشک کار می‌کنند، بانک‌های اروپایی‌اند که متأسفانه در خردادماه امسال دو بانک باقی‌مانده نیز تحت تأثیر تحریم‌های ظالمانه با ایران قطع همکاری کرده و 1۰ میلیون یورو را که از سوی بانک مرکزی برای تأمین ماده اولیه شیر خشک تأمین شده بود، بلوکه کردند و بعد از یک ماه پیگیری، نهایتا پول واریزی برگشت داده شد.
به گزارش شفا آنلاین: در این میان برخی از شرکت‌های بزرگ که عمده تولیدات را بر عهده دارند، همکاری مناسبی داشتند و با استفاده از حساب اعتباری خود ماده اولیه را وارد کردند اما نتوانستند کسری ایجاد‌شده را جبران کنند، به همین دلیل در جلسات برگزار‌شده توسط سازمان غذا و دارو و توافقات حاصل شده با آنان، مقرر شد واردات به‌صورت مقطعی در دستور کار قرار گیرد تا پس از رفع نیاز بازار و ایجاد وضعیت پایدار، واردات متوقف شود. بر اساس توافق با تولیدکنندگان، مقرر شد که مجوزهای وارداتی تا سقف چهار میلیون قوطی برای هر محموله صادر شود و هر زمان که تولیدکنندگان اعلام کردند، مشکلی در تأمین بازار ندارد، قابلیت کاهش و قطع واردات بلافاصله وجود داشته باشد. بر این اساس در‌حال‌حاضر اولین محموله‌ شیر خشک به تعداد ۲۰۰ هزار قوطی در گمرک و در‌حال نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های کیفی است و پس از تأیید کیفی نهایتا تا دو هفته آینده چهار میلیون قوطی شیرخشک وارداتی برای تأمین نیاز نوزادان در داروخانه‌ها توزیع می‌شود. لازم به ذکر است پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین شیرخشک‌های معمولی (رگولار) در ماه‌های آتی انجام شده، مواد اولیه جهت تولید داخل نیز حداقل تا چهار ماه آینده در انبارها موجود است؛ بنابراین خوشبختانه درحال‌حاضر مشکلی از نظر تأمین شیر خشک نیست و با توجه به تأمین این فراورده از دو مسیر تولید داخل و واردات، نیاز بازار برطرف شده است./شرق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: