کد خبر: ۳۳۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023October 29
تجربه چهره‌های معروفی که در تلاش برای داشتن ظاهری بهتر، عمل زیبایی داشته‌اند درباره عوارض پرخطر آن‌ چه می‌گوید؟
شفا آنلاین>سلامت>رویای زیبایی یا کابوس وحشتناک؟جراحی زیبایی، رویایی‌ است که می‌تواند به یک کابوس وحشتناک تبدیل‌شود. چطور؟ صحبت کسانی که تجربه جراحی زیبایی را داشته‌اند، نشان می‌دهد یک اشتباه یا توجه‌نکردن به عوارض جراحی زیبایی می‌تواند علاوه‌بر هزینه‌های مالی، عوارض روحی و جسمی هم داشته‌باشد و فراتر از همه این‌ها جان فرد را هم بگیرد. بخشی از این تجربه‌ها حاصل عمل‌های عجیب‌و‌غریب زیبایی ا‌ست که در این مطلب به ‌آن پرداختیم.

   افزایش 25درصدی عمل‌های بدن‌محور!
 به گزارش شفا آنلاین: با این که هر روز آمار ترسناکی از نتایج وحشتناک جراحی پلاستیک منتشر می‌شود تغییردادن اندازه و فرم اعضای مختلف بدن هنوز پرطرفدار است. طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا در سال ۲۰۲۲، عمل‌های بدن‌محور ۲۵ درصد افزایش یافته، درحالی‌که جراحی‌های مربوط به‌صورت ۱۸ درصد رشد داشته‌است. در دسته‌های اعمال غیرتهاجمی، درمان‌های کاهش چربی ۷۷ درصد افزایش یافته و به همین ترتیب، تزریق‌های آرایشی بین ۷۰ تا ۷۳ درصد بیشتر شده‌است. عمل فریز چربی‌ها یکی از جراحی‌های عجیبی است که یک فعال حوزه مد  آمریکایی آن را تجربه‌کرد و به گفته خودش ظاهر او را به شکل ترسناکی، به‌هم ریخت. چند ماه پیش، یک بازیگر معروف آمریکایی دیگر هم قربانی عوارض یک عمل لیفت خطرناک شد و درگذشت. گزارش کالبدشکافی نشان‌می‌دهد این بازیگر بعد از این عمل جراحی دچار ورم و خون‌ریزی گسترده شده‌است. دیگر فعال حوزه مد هم با اشاره به عوارض جراحی زیبایی که باعث به‌هم‌ریختگی اندامش شده‎است به نشریه ووگ بریتانیا گفت: «دو عمل لیپوساکشن برای برداشتن پوست بیرون‌زده انجام‌دادم. من برش‌هایی در تمام بدنم دارم و بدنم پر از بخیه است، تمام بدنم را به مدت هشت هفته محکم بستم و هیچ‌چیز کمکی نکرده است.»


   10 عمل زیبایی در یک روز!
«چنین اتفاقی برای من نخواهد افتاد»؛ بنا به گفته دکتر «آری هوشندر» جراح پلاستیک این جمله همان چیزی است که باعث‌می‌شود خیلی‌ها چشم‌شان را روی آمار ترسناک مرگ‌ومیر و عوارض جراحی زیبایی ببندند. اما هوشندر معتقد است عمل جراحی چیزی فراتر از پیش‌رفتن در عمق پوست است. تجربه یک فعال دیگر حوزه مد را مرور می‌کنیم. او در یک روز 10عمل زیبایی داشت و می‎گوید تلاش برای به دست‌آوردن زیبایی ظاهری او را در آستانه مرگ قرار داده‌است. جراحی کوچک‌کردن چانه، لیفت ابرو، سنجاق کردن گوش (جراحی زیبایی گوش برای نزدیک‌تر کردن گوش به سر) و جراحی پلاستیک بینی برای دومین مرتبه بخشی از جراحی‌هایی‌ است که او تجربه کرده‌است. او درباره این عمل‌ها به روزنامه «پیپر» گفته: «من برای یک دقیقه مردم. با این‌همه عمل جراحی مجبور شدم پرستار ۲۴ ساعته داشته باشم.» او بعد از مواجهه با مرگ، خاطرنشان کرد: «بریدن و قطعه قطعه کردن بدنتان چیزی نیست که من توصیه کنم.» این دیدگاه جدیدی ا‌ست که او به ‌دست‌آورد اما شاید دیگران به اندازه او خوش‌شانس ‌نباشند و قبل از رسیدن به این باور، اتفاق تلخی را تجربه‌کنند.


   عکس‌های قبل و بعد، چراغ خطر بزرگ
بر اساس اطلاعات «کتابخانه ملی پزشکی»،در انگلستان  مطالعات نشان می‌دهد که مرگ‌ومیر ناشی از لیپوساکشن یک مورد از هر ۵ هزار جراحی است. دکتر هوشندر می‌گوید شفافیت ستاره‌ها درباره عمل‌های جراحی می‌تواند تا حدودی آگاهی مردم را درباره عوارض جبران‌ناپذیر جراحی‌های زیبایی، بیشتر کند. او هشدار می‌دهد که نباید همیشه به آن‏چه دیده می‌شود اعتماد کرد، و می‌گوید که سلبریتی‌ها شاید با انواع ویرایش و فیلترها به ظاهری می‌رسند که فکر می‌کنید ندارید. توصیه این پزشک متخصص به کسانی که می‌خواهند زیر تیغ جراحی زیبایی بروند، این است که پزشک‌تان هر فردی  باشد، باید بتوانید ده‌ها عکس قبل و بعد از اعمال جراحی را که انجام داده است، ببینید. اگر نمی‌توانید به این معناست که آن‌ها چندان باتجربه نیستند یا حتی اصلا خوب نیستند. این یک چراغ خطر بزرگ است.» در نهایت پذیرفتن خودتان آن‌گونه که هستید و دوست داشتن خودتان حس بسیار قدرتمندتری است.
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: