کد خبر: ۳۳۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023October 25
کامبیز نوروزی-حقوق و جامعه
توجه‌ آقای افخمی را به این نکته جلب می‌کنم که اقدام برای جلب رضایت اولیای دم، قاتل و مقتول هرکه باشند، بعد از آن انجام می شود که رأی قصاص صادر شده باشد
به گزارش شفا آنلاین:بهروز افخمی از پرویز پرستویی و شهاب حسینی خواسته اگر آنها واقعا مخالف مجازات اعدام‌اند و در گفتارشان صداقت دارند بروند و از خانواده  مهرجویی رضایت بگیرند تا قاتل مهرجویی اعدام نشود. کاری ندارم که تمسخر تلاش برای زنده ماندن دیگران، حتی یک قاتلِ محکوم به مرگ، هیچ اخلاقی نیست و چه بسا که تقدیس مرگ در برابر زندگی است اما:
   افخمی خیلی شتاب کرده است. کاری با او و پرستویی و حسینی ندارم. فقط توجه‌ آقای افخمی را به این نکته جلب می‌کنم که اقدام برای جلب رضایت اولیای دم، قاتل و مقتول هرکه باشند، بعد از آن انجام می شود که رأی قصاص صادر شده باشد یا لااقل دادگاه شروع شده باشد. هر کس که فقط یک بار چنین کاری را کرده باشد این را می‌داند.
   الان در پرونده قتل مهرجویی و همسرش هنوز معلوم نیست قاتل پیدا شده است یا نه. هنوز پرونده در تحقیقات مقدماتی است. هنوز اولیای دم مهرجویی خواستار قصاص باشند یا نه. هنوز دادگاه تشکیل نشده و رأی تخستین صادر نشده. هنوز رأی در دیوان عالی کشور تأیید نشده و ...
    صبر کن آقای افخمی. برای مرگ دیگری عجله نکنید. اگر در یک فیلم سینمایی از وقوع قتل تا صدور حکم اعدام قاتل و اجرای آن ۲ ساعت بیشتر طول نمی‌کشد در واقعیت روزمره این مسیر ۲ سال و ۳ سال و بلکه بیشتر زمان می‌برد.
   شاید فیلم‌ها تصویری از زندگی باشند ولی زندگی تکرار فیلم نیست.
   زندگی را بیشتر از مرگ دوست بدارید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: