کد خبر: ۳۳۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023October 26
"دکتر پورکیا" با اشاره به اینکه بیمارهای قلبی شایع‌ترین علت مرگ در سراسر دنیا از جمله ایران است، گفت: دیابت، چربی خون بالا، فشار خون بالا، چاقی، مصرف سیگار و کم تحرکی از فاکتورهای خطر بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دیابت، چربی خون بالا، فشار خون بالا، چاقی، مصرف سیگار و کم تحرکی مهم ترین فاکتورهای ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

 به گزارش شفا آنلاین:"دکتر پورکیا" با اشاره به اینکه بیمارهای قلبی شایع‌ترین علت مرگ در سراسر دنیا از جمله ایران است، گفت: دیابت، چربی خون بالا، فشار خون بالا، چاقی، مصرف سیگار و کم تحرکی از فاکتورهای خطر بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود.

دکتر رقیه پورکیا متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل با توجه به اینکه پیشگیری از این بیماری راحت‌تر و مهم‌تر از درمان آن است، گفت: هموطنان می‌توانند با تغییر سبک زندگی و مراجعه به پزشکان و درمان موارد فوق از ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: اضافه وزن یا چاقی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. چاقی با سایر عوامل خطر بیماری قلبی از جمله کلسترول و تری گلیسیرید بالا، فشار خون بالا و دیابت در ارتباط است. کنترل وزن می‌تواند این خطرات را کاهش دهد.

وی با ذکر این نکته که ورزش منظم در طول هفته یکی از راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی است، تصریح کرد: جهت پیشگیری و کاهش ریسک ابتلا به بیماری قلبی حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ دقیقه در هفته، ورزش هوازی منظم با شدت متوسط انجام شود.

فلوشیپ اکوکاردیوگرافی افزود: برای تشخیص زود رس بیماری قلبی توصیه می‌شود افرادی که فاکتورهای خطر بیماری قلبی دارند و بالای ۴۰ سال سن دارند به صورت دوره‌ای بررسی قلبی را انجام دهند.

دکتر پورکیا در همین راستا افزود: در بیمارستان آیت الله روحانی(ره) با داشتن دستگاه‌های مختلف تشخیصی از جمله دستگاه اکوکاردیوگرافی سه بعدی" که جدیدا راه اندازی شده در خدمت همشهریان و هم استانی‌های هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که وضوح تصویر در دستگاه اکوکاردیوگرافی جدید بالا است، بیان کرد: روش اکو کاردیوگرافی ۳ بعدی به مراتب کم هزینه‌تر از روش‌های دیگر تشخیصی است و امکان استفاده آن برای همه بیماران قلبی وجود دارد.

فلوشیپ فوق تخصصی اکوکاردیوگرافی با اشاره به اینکه عملکرد دقیق کارآیی قلب، تشخیص دقیق بیماری‌های دریچه‌ای، تومورها و عفونت‌های قلبی از کارکردهای این دستگاه است، گفت: این دستگاه قابلیت اکوکاردیو گرافی معمولی، اکوکاردیو گرافی از راه مری و استرس اکو را دارد.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: