به گزارش شفا آنلاین:عمادی درباره دلایل بروز عوارض در ناحیه تزریق توضیح می‌‌‌دهد: «کسانی که بدون تخصص پزشکی «پوست و مو و زیبایی» این ژل‌‌‌ها را تزریق می‌‌‌کنند، نسبت به نوع مواد، محل تزریق و... عالم و آگاه نیستند. یعنی دوره‌‌‌های آموزشی کامل را طی نکرده‌اند. بنابراین ممکن است این افراد ژل را در نقطه‌‌‌ای از صورت یا بدن تزریق کنند که عارضه جدی برای بیمار داشته باشد. متاسفانه الان در کشور ما حتی یک آرایشگر ساده هم ژل تزریق می‌‌‌کند. خب این آرایشگر کجا و چگونه آموزش تزریق ژل را گذرانده است؟ این فرد از کجا متوجه می‌شود که ژل را در رگ یا فضایی دیگر از صورت تزریق کرده‌‌‌اند؟ آیا این فرد آناتومی و فیزیولوژی صورت را می‌‌‌داند؟»

فروش ژل‌‌‌های فله‌‌‌ای؛ فاجعه‌‌‌ دنیای زیبایی

وی ادامه می‌‌‌دهد: «موضوع به همین جا ختم نمی‌شود. در حال حاضر مساله دیگری وجود دارد. مدتی است برخی از افراد یا شرکت‌های نامعتبر، ژل‌‌‌های تزریقی را به صورت کیلویی می‌‌‌فروشند و غیرمتخصص‌‌‌ها برای سود بیشتر به صورت کیلویی خریداری می‌‌‌کنند. در گذشته ژل‌‌‌های تزریقی به مقدار یک سی‌‌‌سی در یکسری از پکیج‌‌‌ها و بسته‌‌‌بندی‌‌‌های کاملا استریل فروخته می‌‌‌شدند. اما درحال حاضر آنها به صورت فله‌‌‌ای در بازار فروخته می‌‌‌شوند. یعنی دیگر یک سی‌‌‌سی ژل در یک پک استریل نیست. بلکه در بسته‌‌‌های ۱۰ کیلویی به فروش می‌‌‌رسند.» به گفته عمادی «مشخص است که این مدل تزریق ژل عارضه‌‌‌های بسیار جدی دارد. الان یکسری از شرکت‌ها ژل‌‌‌های ۱۰ سی‌‌‌سی یا ۲۰ سی‌‌‌سی می‌‌‌فروشند. خب تمام این مقدار که برای یک بیمار مصرف نمی‌شود. بلکه از این بسته، مقدار مورد نیاز از ژل را با سرنگ می‌‌‌کشند و در صورت هر بیمار تزریق می‌‌‌کنند. این مساله فاجعه است.»

چرا وزارت بهداشت هیچ اقدامی انجام نمی‌‌‌دهد؟

به هر روی این روزها مراکز تخصصی پوست و مو پر شده از افرادی که به هردلیلی تن به انجام عمل‌‌‌های زیبایی توسط افراد غیرمتخصص در مراکز نامعتبر داده‌‌‌اند و حالا با کلی حسرت و پشیمانی به دنبال راه چاره‌‌‌ هستند تا شاید بتوانند بخشی از عارضه‌‌‌ای که برایشان ایجاد شده را درمان کنند. رسیدگی به تخلفات پزشکی و مراکز درمانی بدون مجوز، برعهده وزارت بهداشت است. این وزارتخانه بارها اعلام کرده است که با افراد متخلف برخورد کرده و اجازه فعالیت به آنها نمی‌‌‌دهد در حالی که شواهد نشان می‌‌‌دهد اقدامات وزارت بهداشت خیلی موثر نبوده و روز به‌روز آمار پزشک‌‌‌نماها و کلینیک‌‌‌های زیبایی زیرزمینی «نامعتبر» رو به افزایش است! با این اوصاف باید دید که در آینده وزارت بهداشت چه برنامه‌ها‌‌‌ و اقدامات بازدارنده‌‌‌ای برای متخلفان این حوزه در نظر خواهد گرفت./دنیای اقتصاد